Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dagens lista:

[x] utvecklingssamtal med tonåringarnas lärare
[x] kopplat in el i lusthuset
[x] kopplat in nätverktet i lusthuset
[x] tvätta
[x] ladda batterierna till UPS-systemet
[ ] klippa djungeln (orkar inte idag heller)


25 maj 2010, 18:58
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det låter som att du bor i paradiset, rdos, din jävel.
Jag blir avundsjuk. :evil:

Idag har jag fullspäckat schema:
    *Göra en viktig sak med en liten en
    *träna
    *åka till stan för en titt på något
    *skynda hem
    *hämta någon
    *våldföra mig sexuellt på min sambo(ägglossning)
    *gå och lägga mig tidigt


26 maj 2010, 10:32
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
*Måste öppna mitt sköldkördelkit från scandlab. Har haft paketet en vecka nu utan att öppna det.


26 maj 2010, 18:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag har varit duktig och gjort allt utom att gå och lägga mig.

Glömde posta ett viktigt brev dock för hundrade dagen i rad.
Det får bli morgondagens uppgift.


26 maj 2010, 18:57
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
NEJJJJJJJ!

Brevet... :(

Ikväll ska jag skämmas för jag råkade moona en förbipasserande man på Söder idag. Det var verkligen inte meningen. Förlåt!


27 maj 2010, 20:15
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ang. mooningen igår: skulle alltså pinka bakom en...grästuva när en gubbe knatade förbi precis vid draupptights/dranertopp-momentet. Så jag är inte pervers, har bara en liten blåsa. :oops:

Idag ska jag träna! Samt ha ett ritalinmöte.
Har som pliktskyldigast tagit en Concerta eftersom jag ju skulle utvärdera hur den funkar för en med AS. Den funkar bra, kan jag meddela. Är helt i gasen. :shock:


28 maj 2010, 11:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Det låter som att du bor i paradiset, rdos, din jävel.
Jag blir avundsjuk. :evil:


Du kan väl skaffa dig något trevligt hus på landet själv? Det är billigare än i storstaden. :idea:

Lusthuset byggde jag förresten själv (med egna ritningar) förra året. Kostade inte så farligt mycket. Det är åttakantigt med sju fönster + dörr.


28 maj 2010, 20:21
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag kan bara hålla med CodeRedAlert om att vara lite imponerad (och jag är inte särskilt lättimponerad ens av mig själv) av dina byggen, rdos.


29 maj 2010, 14:41
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
rdos skrev:
Ska senare i år bygga upp min nya väderstation här ute, och ha en dator för insamling av data. Kanske oxå monterar en webkamera här.


Vilka instrument ska ingå i väderstationen?


29 maj 2010, 15:28
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Vilka instrument ska ingå i väderstationen?


De som redan delvis finns är en solmätare (dvs en sollpanel på 40W). Denna ska användas som kombinerat mätinstrument, och gratis kraft till själva systemet. Det ska oxå finnas en vindmätare (naturligtvis i form av ett mindre vindkraftverk på några tiotal watt). Vet inte riktigt vad jag ska använda för vindkraftverk. Jag hade en hemmabyggd variant som dock inte klarade av en storm förra hösten (propellern lossnade). Jag har sett ett tyskt företag som säljer ett komplett verk, men det är lite för dyrt (ca 7000 kr). Jag har redan en givare som kan användas för att mäta vindriktning (det är en elektronisk kompass). Temperatur avser jag mäta med en enkel givare som Elfa säljer och som kostar några tior.

Sedan måste det göras lite elektronik för att styra själva väderstationen. Den gör jag nog själv, och tillverkar professionellt med Elprint.

Jag ska oxå montera lite LED-ramper uppe i taket för att få lite effektfull belysning under kvällar.

Jag har oxå två stycken 12v batterier som jag ska använda som reservkraft och ethernet, 230v och 24v kablar in till huset.


29 maj 2010, 19:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron