Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
 Re: Jag är inte rasist
Jag ser mig inte heller som någon högermänniska. Har tidigare mestadels sympatiserat med miljöpartiet. Ligger nog mer till vänster än höger när det gäller traditionell blockpolitik. De främsta anledningarna till att jag aldrig mer kommer att rösta rött är familjepolitiken och den ansvarslösa invandringspoliiken.
|
29 maj 2010, 17:56 |
|
 |
moggy
Medlem
|
Ungefär vad jag känner. MP har en hel del bra åsikter bortsett från deras syn på invandringen.
Nu har ju MP tagit beslut om att driva frågan om en ny amnesti får de som illegalt befinner sig i landet. Vad sänder det för signaler egentligen? Att dom lär sig att bara dom krånglar tillräckligt mycket och inte bryr sig om de beslut som tas så får dom för eller senaste livstids försörjning vid bidrag här i Sverige. Varför uppmuntra lycksökarna?
|
29 maj 2010, 18:05 |
|
 |
rdos
Medlem
|
För MP så borde invandringspolitiken vara av sekundärt intresse eftersom partiet fokuserar på miljöfrågor. Att man går ut med sådant beror väl på de samarbetspartner man har (sossar och kommunister)?
Vad som förvånade mig var att det går att förena mina åsikter kring invandring, familjepolitik och miljöpolitik utan vidare. SD/ND visar ju klart och tydligt att det finns kopplingar mellan hållbar miljöpolitik, vettig familjepolitik, och begränsad invandring. Det är ju det globala samhället som är fienden, och som ställer till med såväl miljöproblemen som mångkulturen.
|
29 maj 2010, 18:55 |
|
 |
Orion
Medlem
|
Jag "gnäller" inter alls, utan bara påpekar det självklara, det är vänstern och de politiskt korrekta som bara inte tål att andra ger uttryck för annat än de "rätta" åsikterna.. Precis, dessa begrepp har blivit lika förvridna av vissa som spegelbilderna i skrattspeglarna, de ger uttryck för en bizarr mycket egendomlig uppfattning av begrepp som humanitet, empati, solidaritet och medmänsklighet..men det är klart..det är alltid lätt att vräka ur sig klichéer och plattityder, när det är alltid andra som får betala för detta vansinne..och man själv bara har det på bekvämt avstånd..
|
29 maj 2010, 19:03 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Ja, ni ingår nog i det Schueberird och jag kallar "foliehögern". Men var ni själva vill placera er politiskt spelar inte minsta roll för de konkreta saker vi tog upp.
|
29 maj 2010, 20:09 |
|
 |
rdos
Medlem
|
Du är helt fel ute Zombie.ö Våra åsikter har inget med högerpolitik att göra. Vi tar ö.h.t. inte ställning till om den politik som ska föras är traditionellt liberal och optimal för kapitalister och finansvalpar, eller arbetarorienterad och statligt styrd. Det vi tar ställning emot är mångkultur, det globala samhället som i våra visioner leder till ett ohållbart samhälle med eskalerande transporter av varor och människor över ständigt större områden som förr eller senare kollapsar av sig självt.
|
29 maj 2010, 20:36 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Bakläxa. (Ja, jag tror dessvärre en del läsare skulle missa det om det inte påpekas.)
|
29 maj 2010, 20:55 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Du lägger ord i min mun som aldrig funnits där. Ta din Orwell under armen och gå och lägg dig. Kritik som framförs på saklig grund och icke är sprungen ur en idiotisk rasideologisk ståndpunkt är fortfarande helt okej att framföra. Så fort du drar in orden "negrer är dummare än andra" har du förlorat all trovärdighet. Jag är också kritisk mot invandring av olika orsaker, jag är väldigt kritisk mot mycket som händer i samhället delvis av samma orsaker som du men våra ståndpunkter komma aldrig mötas så länge dina befinner sig i en trång, mörk garderob och gör dig till åtlöje så fort du uttrycker dem publikt. Vidga dina vyer lite. Om du kan.
|
30 maj 2010, 00:53 |
|
 |
rdos
Medlem
|
Jag ser ingen definition på vad "foliehögern" skulle vara, och att avfärda meningsmotståndares åsikter med "det spelar ingen roll var ni vill placera er själva, för vi vet var ni finns ändå" är inget argument utan är mer att betrakta som rent trams. Förresten så faller ni på eget grepp även när ni uppfinner ord som "foliehöger", tilldelar ordet en negativ klang och association, och sedan slänger det i ansiktet på meningsmotståndare utan att ens definierar vad det skulle betyda. När jag använt ordet PK och PK-maffia så är det klart vad det betyder. Folk som okritiskt köper populära politiska resonemang utan att tänka, och som sedan resonerar kring dessa med känslor istället för logik.
|
30 maj 2010, 08:57 |
|
 |
rdos
Medlem
|
Det är inte så enkelt som du försöker göra gällande. Det är inte så svartvitt som att negrer är likadana som oss eller negrer är dummare än andra. Det är framförallt så negrer är lite annorlunda än andra grupper. Se t.ex. neandertalsstudien som kommit fram till att icke-afrikaner har 1-4% neandertalsgener och afrikaner inga alls. Oavsett om detta är npf-gener eller inte så betyder det att icke-afrikaner samlat på sig en massa neandertalsdrag som varit fördelaktiga i Europa / Asien som Afrikaner inte har. Detta gör att vit/röda/gula har vissa fördelar i vårt klimat över negrer. Oavsett om man gillar detta eller inte. Det hjälper liksom inte att blunda och skrika "rasism".
|
30 maj 2010, 09:13 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|