Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Det finns en scen där Kalle Anka ska demonstrera ett nytt undermedel för bakning för en gumma. Han tar i jättelitet av undermedlet, men gumman tror honom inte och hyfsar i hela paketet. Lite senare exploderar degen och gummans stuga förvandlas till ett pepparkakshus.
|
5 mars 2014, 15:42 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Fått upp ögonen för det uppenbara som jag haft rakt framför näsan i över 1 år och undrat hur blind man får vara.
|
5 mars 2014, 17:04 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag varit lite vaniljkinky.
|
10 mars 2014, 03:57 |
|
 |
kullan
Medlem
|
Sovit. Klev just upp ur sängen
|
10 mars 2014, 12:50 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Nu har jag pratat med min SIUS-handläggare, som verkade ha läget lite mer under kontroll än vad min forskningsledare befarade men ändå inte tillräckligt. Universitetet är en hal ål att samarbeta med, tycks det mig. Jag har som en stor klump i magen. Usch.
Alltså, trygghetssystemen är ju inte dimensionerade för sådana som mig. Jag är rädd att facket och regler som är till för att skydda den anställda kommer att hindra en lösning eftersom min lön är för hög för att kunna täckas av finansiering från trygghetsanställning och det inte är tillåtet att helt sonika sänka min lön ens om jag vill det.
|
11 mars 2014, 15:18 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Sökt jobb, cyklat, protesterat mot Hemköp och lackat möbler.
|
12 mars 2014, 19:55 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Återupptäckt en sida.
|
12 mars 2014, 20:33 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Slängt mer i lådan. Lådan är full av saker jag inte tänker använda (men har sparat på ändå) och snart ska en loppis få en massa fina saker att sälja, och förhoppningsvis generera pengar till nåt behjärtansvärt.
Varför har jag kläder som jag VET inte passar kvar i garderoben? *muttrar åt mig själv*
|
13 mars 2014, 00:53 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Lackat möbler. Påminnts om hur linoleum är överlägset de fåniga parkettgolv som andra vill ha.
|
13 mars 2014, 11:50 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Haft möte med mina siusar, den gamla höggravida och den nya som skall ta över. De skall jobba sida vid sida ett tag nu, vilket jag hoppas innebär lite extra ammunition inför flytt till ny institution och förhandlingar om eventuell tjänst. Den nya siusen hade illrosa hår, bjärt blommig klänning, piercing och nördglasögon. Jag kanske är fördomsfull, men jag tycker att det bådar gott.
|
13 mars 2014, 15:07 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|