Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Justin Bieber? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Justin Bieber?
En annan anledning till den här tråden är att jag försöker förstå varför så många säger sig hata Justin Beiber - inte bara den musik han framför, utan personen Justin Beiber.

- Fy fan vad jag hatar Mozart! Han gör så'n tråkig musik och så brukar han alltid avsluta sina konserter med att prutta på sin publik och fnissa gällt och högljutt!
- Har du ens varit på någon av hans konserter?
- Näe.
- Har du träffat Mozart?
- Näe.
- Vet du ens att han varit död i flera hundra år?
- Fy vad äckligt! Döda människor borde inte tillåtas uppträda. Fy fan vad jag hatar Mozart!
- :roll:

5 mars 2014, 10:13
Avslutat konto
Jag förstå inte heller varför många när sådan kraftig aggression mot pojken! Min äldsta lillebror (20-årig musiknörd) gör inte heller det, så han har gjort en grej av att låtsas vara Belieber fast han inte direkt gillar musiken. Han har en Bieber-affisch i sitt rum, pryder sin lekamen med en Bieber-tröja ibland och bär med stolthet ett rosa armband med texten "Belieber" som jag gav honom i födelsedagspresent för ett par år sedan. Han har blivit kallad gay, fjolla, bög o.s.v. på grund av det men eftersom han dels inte tycker de orden utgör förolämpningar och dels är för säker i sig själv för att bry sig om vad inskränkta människor tycker, rycker han på axlarna åt det. Min brorsa är cool. :17:

5 mars 2014, 12:13
Moderator
Jag har inte ens hängt med såpass att jag sett att det finns ett sådant Bieber-hat. Jag hade liksom precis noterat att det finns hängivna fans. *mossigare än mossigast*

5 mars 2014, 12:20
Medlem
Folk gillar att hata.

Bieber är ju lite tacksam att tycka illa om eftersom han är en ung kille med aptit på livet och obegränsad med pengar/tjejer samt att allt utspelar sig inför öppen ridå.

Man ska ju inte tro att man är nån för det är en dödssynd.

5 mars 2014, 14:22
Moderator
Orange skrev:
Han har blivit kallad gay, fjolla, bög o.s.v. på grund av det

Ett element av homofobi finns där tydligen också. Av någon anledning; jag är inte insatt i Bieber.

5 mars 2014, 14:35
Medlem
Orange skrev:
Jag förstå inte heller varför många när sådan kraftig aggression mot pojken! Min äldsta lillebror (20-årig musiknörd) gör inte heller det, så han har gjort en grej av att låtsas vara Belieber fast han inte direkt gillar musiken. Han har en Bieber-affisch i sitt rum, pryder sin lekamen med en Bieber-tröja ibland och bär med stolthet ett rosa armband med texten "Belieber" som jag gav honom i födelsedagspresent för ett par år sedan. Han har blivit kallad gay, fjolla, bög o.s.v. på grund av det men eftersom han dels inte tycker de orden utgör förolämpningar och dels är för säker i sig själv för att bry sig om vad inskränkta människor tycker, rycker han på axlarna åt det. Min brorsa är cool. :17:

Coolt.

CodeRedAlert skrev:
Folk gillar att hata.

Bieber är ju lite tacksam att tycka illa om eftersom han är en ung kille med aptit på livet och obegränsad med pengar/tjejer samt att allt utspelar sig inför öppen ridå.

Man ska ju inte tro att man är nån för det är en dödssynd.

Det ironiska är ju att de som hatar honom också blir ett slags beliebers i och med att de uppenbarligen följer allt han gör, ofta skriver om honom etc... ;)

5 mars 2014, 14:47
Medlem
CodeRedAlert skrev:
[...] obegränsad[sic] med [...] tjejer samt att allt utspelar sig inför öppen ridå.

Det är två riktigt bra anledningar.

EDIT: ...eller "bra", "kraftfulla" kanske är bättre.

5 mars 2014, 18:08
Medlem
Han har en slemmig sångröst och otäcka ögonbryn. Så jag tycker inte han är bra.

10 mars 2014, 15:18
Medlem
Alltså det har väl att göra med att han blivit framgångsrik i musikbranschen. Den förtjänar samma förakt som t.ex. elitidrotten eftersom det är intellektuellt lågt stående aktiviteter de sysslar med, ofta är de även osympatiska personer. Intellektuella med pengar och groupies (typ Keynes) är inget jag föraktar. Intelligenta människor inom idrott och musik/film skulle jag väl kunna respektera. Finns en del intelligenta och sympatiska människor inom film åtminstone.

10 mars 2014, 15:51
Avslutat konto
Men snälla, varför skulle intellekt vara det enda som var värt något?

10 mars 2014, 16:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.