Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag yogade i fredags, promenerade i lördags och söndags, och fick träningsvärk i alla de där små musklerna som man annars inte tänker på att man har av "annan motionsform" som utövades med stor entusiasm på fredagen och lördagen. :04: På söndagen lekte jag Houdini, vilket jag tydligen har oanade talanger för. Det är väl ett slags motion det också, stretching åtminstone. :P


3 mars 2014, 21:35
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande


4 mars 2014, 20:37
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nåväl, idag fick jag hålla till godo med kundaliniyoga, men det är inte så pjåkigt det heller.


4 mars 2014, 21:21
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.


5 mars 2014, 07:39
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.


Japp. Alla har vi rutor på magen. Poängen är att fettvävnad döljer dem hos de flesta. När
Fettvävnaden bränns bort blir de nu synliga rutorna kvar. Häpp! :-)


5 mars 2014, 07:49
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.

Synliga magrutor på kvinnor är ett varningstecken på för låg kroppsfettsprocent.


5 mars 2014, 10:58
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
[Charley] skrev:
Incognita skrev:
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.

Synliga magrutor på kvinnor är ett varningstecken på för låg kroppsfettsprocent.

Åh nä, ingen fara med det! Jag drar F-kupor och har mycket rumpa och lår, och greppbart hull nedanför rutorna. Det finns hull även på rutorna. Jag tror att jag har sjukt bra magmuskler helt enkelt.


5 mars 2014, 11:12
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
[Charley] skrev:
Incognita skrev:
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.

Synliga magrutor på kvinnor är ett varningstecken på för låg kroppsfettsprocent.

Åh nä, ingen fara med det! Jag drar F-kupor och har mycket rumpa och lår, och greppbart hull nedanför rutorna. Det finns hull även på rutorna. Jag tror att jag har sjukt bra magmuskler helt enkelt.

Dåså, då är det ju absolut ingen fara. :)


5 mars 2014, 11:41
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tack för omtanken! :)


5 mars 2014, 11:50
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
[Charley] skrev:
Incognita skrev:
Jag har synliga rutor på magen. Hur gick det till? Kanske är det faktiskt muskelmassa som väger numera. Yoga rockar.

Synliga magrutor på kvinnor är ett varningstecken på för låg kroppsfettsprocent.


Hmm, du kanske menar sexpack då, och inte typ att man kan skymta magrutorna? Vissa dagar (beroende på hur svullen min mage är) kan jag skymta magrutor på mig. Och jag är inte spinkig.


5 mars 2014, 11:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron