Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Panik och ångest! I övermorgon skall jag hålla seminarium för vad jag har insett kan vara hundratals människor på en konferens som säger sig ha "stjärnor på plats" och erbjuda seminarier med "riktigt hög klass". Äldreomsorgsministern kommer att vara där, liksom den nationella äldresamordnaren vid socialdepartementet. VAD HAR JAG GIVIT MIG IN PÅ?!?!?! Vill inte!!!

Jag har i och för sig redan talat inför motsvarande höjdare i Norge, men då var det en liten väl utvald skara och inte alls så här uppsjåsat.

Jag är så stressad att jag inte kan behålla vad jag äter.

Det kan nog vara en god idé att faktiskt göra föredraget nu. :04:

Fast alltså, jag skall använda sådant som jag redan har gjort förut. Jag måste bara bestämma den exakta vinklingen och om jag skall försöka pressa in två olika scenarier att utgå ifrån eller hålla mig till ett enda. Och rent praktiskt få till den skräddarsydda powerpointpresentationen.

Men helst vill jag gräva ner mig någonstans. :29: :19:


4 mars 2014, 11:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
En av våra doktorander kramade mig och lovade att skicka energi till mig under föredraget. :09: Hon är för gullig.


4 mars 2014, 12:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Break a leg! *spark i rumpan*

Jag är trött.
Tänkte sova hela dagen för det känns som att en utmattningsreaktion är på gång (eller redan här?) men de kom och reparerade ytterdörren som hänger på halvstång och väckte mig. Nu har vi en ytterdörr som automatiskt går i lås, så vi lär bli utelåsta inom en snar framtid...aaaaaand counting down...


4 mars 2014, 13:47
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nu får jag (äntligen?) användning av följande bild(er):
Bild

Bild


4 mars 2014, 14:44
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ta det lugnt Inco och vila i det ljus du redan har. Det är bara människor. Finns inget utanverk som kan ändra på det.


4 mars 2014, 16:10
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Föreställ dig dem inte som nakna; det brukar bara slå tillbaka på en själv. ;) :02: 8-)


4 mars 2014, 16:24
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Ta det lugnt Inco och vila i det ljus du redan har. Det är bara människor. Finns inget utanverk som kan ändra på det.

+1

@Schueberird: Haha! :lol:


4 mars 2014, 17:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag hittade just följande förklaring:
Myt 1: Föreställ dig publiken naken

Förklaringen till detta tips är att om vi ser publiken framför oss som nakna så kommer de att framstå som mindre hotande. Men förmodligen kommer detta bara att göra dig mer stressad och nervös. Om du fokuserar på att föreställa dig din publik utan kläder så hindrar det dig att skapa kontakt med dem, det hindrar dig även att vara närvarande och det tar fokus från själva ämnet. Nyckeln till framgångsrika presentation är att skapa en kontakt med din publik samt vara fokuserad på det du vill förmedla. Se istället till att föreställa dig så mycket av den riktiga publiken som det går, för att ju mer du uppfattar det som finns i nuet desto bättre kontakt får du. Glöm därför dessa trick och lär dig istället ta kontroll över din nervositet på riktigt.


4 mars 2014, 17:50
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
He he... Faktiskt helt sant. Bättre att fokusera på att göra dem bekväma. Även i en massa sitter individer som är osäkra och känner sig dumma och inte vågar ställa frågor.

Tack för virtuella kramar, lyckosparkar och stöd!

Sjukt nog är jag nog nästan mest nervös för logistiken, att inte lyckas vara på rätt plats i rätt tid - och med rätt grejer med mig. Att rätt grejer inte finns än hjälper förstås inte.


4 mars 2014, 18:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Föreställ dig dem inte som nakna; det brukar bara slå tillbaka på en själv. ;) :02: 8-)

Ja, verkligen, då blir man ju pilsk ...


4 mars 2014, 22:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron