Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Nästa
Jag är inte rasist 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Jag är inte rasist
Zombie skrev:
Ovanstående skriver jag med smärta och efter årtiondens stångande mig blodig i vägg.

Och givetvis finns det säkert områden där jag själv har motsvarande begränsningar, som är "pinsamt" uppenbara för en del andra. Så är det att vara människa.

En del av de områdena har jag nog lyckats göra mig hjälpligt seende på genom åren, eller åtminstone skaffat mig blindkäpp, genom att tvinga mig att strunta i vad jag "vet", svälja ego och lyssna på andra; andra områden återstår säkert.

29 maj 2010, 14:02
Medlem
Var på marknaden i Eslöv och kollade. Jag råkade då se SDs representanter, och ville veta lite mera. Fick deras tidning SD-kuriren, som bland annat innehåller deras 14 punkter. Håller med om i stort sett alla dessa, möjligen med undantag för deras ideer om att förfölja sexuellt avvikande ungefär som man gör i USA. På det området behöver man nog tänka om. Det är kring våldtäkter, kvinnomisshandel, tvångsgifte och sånt som det behövs krafttag, inte emot minoritetsgrupper.

Iaf, när jag läst igenom detta, så gick jag tillbaka och ville bli medlem.

Jag resonerar som så att det inte är lönt att kasta bort en röst på ND, när en röst på SD kan göra skillnad.

Det som gladde mig allra mest var nog att man ville stoppa extremfeminismen. "Avveckla det skattefinansierade stödet till genuspedagogik och annan verksamhet där staten med utgångspunkt i verklighetsfrånvända politiska teorier försöker experimentera med, eller ändra på, våra barns och ungdomars beteendemönster och könsidentitet". Den är klockren. :mrgreen:

29 maj 2010, 14:26
Medlem
Zombie, vi vet redan varför vi icke-vänstermänniskor blir uthängda som rasister av dig och dina meningsfränder. Det har allt med åsikter och felaktiga tolkningar av vad medmänsklighet och empati är för något. Enligt min uppfattning så saknar ni medmänsklighet och empati för svenskar i allmänhet som inte vill konvertera till islam.

För att citera SD så anser jag att de invandrare som redan finns här, eller vill komma hit, ska ASSIMILERAS med svensk kultur, annars anser jag inte att de har här att göra. Man tar seden dit man kommer, och förväntar sig inte att värdlandet ska göras om till en muslimsk stat.

29 maj 2010, 14:32
Medlem
Orion skrev:
Ni är inte hemma på Aspergerforum nu, utan här råder faktiskt yttrandefrihet :idea:
Skriver om andra saker också, men det är märkligt med denna totala brist på acceptans för andra åsikter än era egna, själva ska ni kunna vräka ur er precis vad ni vill...

Sluta gnäll så förbannat! Om du inte klarar av att bli emotsagd får du väl hålla käften istället - det är så yttrandefrihet fungerar; alla får säga sitt, men får också räkna med att andra inte håller med.

Själv är jag av den sunda och självklara åsikten att alla aspergare är egoistiska, rigida och empatilösa och att alla SD-anhängare är rasister och nazister. Vad? Menar du att aspergare och SD-anhängare är lika mycket individer som invandrare? Nä, det kan jag väl ändå inte tro... :roll:

Hur kommer det sig att så många SD/ND-anhängare gnäller så mycket över hur förtryckta de är och att det inte får yttra sig och hur synd det är om dem och att de inte vill bli behandlade som en homogen grupp när det själva samtidigt behandlar andra grupper som homogena och vill begränsa andras yttrandefrihet? Träskvänstern och foliehögern är förresten av ungefär samma skrot och korn i det avseendet (homogenisering av grupper).

rdos skrev:
Det som gladde mig allra mest var nog att man ville stoppa extremfeminismen. "Avveckla det skattefinansierade stödet till genuspedagogik och annan verksamhet där staten med utgångspunkt i verklighetsfrånvända politiska teorier försöker experimentera med, eller ändra på, våra barns och ungdomars beteendemönster och könsidentitet". Den är klockren.

Haha, det låter som ett parti som KrigarSjäl skulle gilla :lol:

29 maj 2010, 14:36
Medlem
Schueberird skrev:
Själv är jag av den sunda och självklara åsikten att alla aspergare är egoistiska, rigida och empatilösa och att alla SD-anhängare är rasister och nazister. Vad? Menar du att aspergare och SD-anhängare är lika mycket individer som invandrare? Nä, det kan jag väl ändå inte tro... :roll:

Nu avslöjade du själv din brist på logik på området. De flesta inom extremvänstern påstår att alla är lika värda, men när det kommer till kritan så är inte SD-folk lika mycket värda som kommunister. Man faller så att säga på eget grepp. Det som skiljer är vilka som är mindre värda. Svenskar eller icke-svenskar.

Schueberird skrev:
Hur kommer det sig att så många SD/ND-anhängare gnäller så mycket över hur förtryckta de är och att det inte får yttra sig och hur synd det är om dem och att de inte vill bli behandlade som en homogen grupp när det själva samtidigt behandlar andra grupper som homogena och vill begränsa andras yttrandefrihet? Träskvänstern och foliehögern är förresten av ungefär samma skrot och korn i det avseendet (homogenisering av grupper).

Det man gnäller över är åsiktsförtryck och medias ovilja att sätta sig in i vad SD/ND står för. Det första de behöver inse är att dessa partier inte finns höger om moderaterna, utan i mitten.

Schueberird skrev:
rdos skrev:
Det som gladde mig allra mest var nog att man ville stoppa extremfeminismen. "Avveckla det skattefinansierade stödet till genuspedagogik och annan verksamhet där staten med utgångspunkt i verklighetsfrånvända politiska teorier försöker experimentera med, eller ändra på, våra barns och ungdomars beteendemönster och könsidentitet". Den är klockren.

Haha, det låter som ett parti som KrigarSjäl skulle gilla :lol:

Onekligen. :mrgreen:

29 maj 2010, 14:56
Medlem
rdos skrev:
möjligen med undantag för deras ideer om att förfölja sexuellt avvikande ungefär som man gör i USA. På det området behöver man nog tänka om.

Hur då förfölja sexuellt avvikande? SD har inget emot HBT-personer t.ex....

29 maj 2010, 15:01
Medlem
moggy skrev:
Hur då förfölja sexuellt avvikande? SD har inget emot HBT-personer t.ex....

Kanske inte just HBT-gruppen, men idag har man definierat "sexuellt ofredande" på ett sätt som gör att det blir väldigt luddigt och svårhanterligt. Ska man då dessutom tillåta brottsprovokation mot denna grupp så blir det rena vilda västern. Vad man gör är ju att man stödjer extremfeministernas åsikter om att alla män är potentiella sexualförbrytare.

Efter att ha läst pedofilbloggen så är jag dessutom av åsikten att det finns en stor grupp av potentiella pedofiler som inte gör någon människa något förnär. Att tillåta staten att locka dessa till sexualbrott kan inte vara vettigt.

29 maj 2010, 15:18
Medlem
rdos skrev:
Nu avslöjade du själv din brist på logik på området. De flesta inom extremvänstern påstår att alla är lika värda, men när det kommer till kritan så är inte SD-folk lika mycket värda som kommunister. Man faller så att säga på eget grepp. Det som skiljer är vilka som är mindre värda. Svenskar eller icke-svenskar.

Det tog jag upp - i och för sig i en parentes, men ändock.

29 maj 2010, 15:26
Moderator
Till Schueberird ovan - som jag även i övrigt tycker kom med en oväntad vitalisering av en diskussion jag egentligen upplever som körd - vill jag för min del lägga att ni i foliehögern ju riggar debatten åt er genom att lägga er till med egna unika definitioner av "politiskt höger-vänster", "kommunist", "(extrem-)feminist" och annat, liksom också egna unika tillskrivanden av vad folk ni etiketterar så tycker oavsett vad de själva både säger och i handling visar.

Väldigt många av er i foliehögern. Mindre än så kan jag nog tyvärr inte säga. Se, nu var jag väl snäll som inte homogeniserade er?

Så det där med att falla på eget grepp...

29 maj 2010, 15:33
Medlem
Vet inte vad foliehögern är eller vilka som skulle vara med i den. Låter inte som nåt för mig dock. Jag ser mig som vänster.

Men SDs politik är iaf till stor del mittenpolitik, mycket påminner om socialdemokratiska åsikter. Läser man på om deras åsikter så ser man att det är så.

29 maj 2010, 15:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.