Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Eller så kunde sommaren få sträcka sig en dag längre in i de omgivande månaderna. Sommaren är väl som den är, oavsett vilka namn vi sätter på den tid som den omfattar. Men det kan ju vara en förklaring till varför fördelningen ser ut som den gör. Det är ett slags besvärjelse vi människor ägnar oss åt. Februari brukar ju beskrivas som den kallaste och strängaste vintermånaden, så om vi gör den kortare så inbillar vi oss att vi förkortar vintern. Om vi gör sommarmånaderna längre så inbillar vi oss att det gör själva sommaren längre. Faktiskt en mycket rimlig förklaring, tänker jag. :idea:


3 mars 2014, 15:06
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Nu kommer Zombie tycka jag är teknokrat som vill förstöra eviga värden men jag tycker vi förbjuder februari.


3 mars 2014, 15:34
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Är man skolad i astrologi så vet man att det finns 13 månader.
Skall dagarna räcka till alla månader så skall alla månaderna ha 28 dagar, utom februari som skall ha 29.

Skottdagen kan vara på Juli så blir sommaren längre vart fjärde år.


3 mars 2014, 15:42
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Yetin skrev:
Nu kommer Zombie tycka jag är teknokrat som vill förstöra eviga värden men jag tycker vi förbjuder februari.


Medhåll. Dessutom kan vi väl förbjuda december när vi håller på? September är en annan månad som jag tycker kalendern klarar sig bättre utan.


3 mars 2014, 15:43
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Vid närmare eftertanke, förbjud vintern.


3 mars 2014, 16:44
Moderator
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Yetin skrev:
Nu kommer Zombie tycka jag är teknokrat som vill förstöra eviga värden men jag tycker vi förbjuder februari.

Låter inte så teknokratiskt, däremot totalitärt. :P


3 mars 2014, 20:04
Moderator
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Postar mitt epokgörande förslag här men undanber att få det uppkallat efter mig.


3 mars 2014, 20:29
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Meppe skrev:
Vid närmare eftertanke, förbjud vintern.



Hmm. LITE vinter kan vi ha, kl 1500 den 24 december ungefär. Och lokalt där barnen vill åka pulka. Lokalt här ska vara ca 25 grader och svag bris.


3 mars 2014, 21:49
Medlem
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
Meppe skrev:
Yetin skrev:
Nu kommer Zombie tycka jag är teknokrat som vill förstöra eviga värden men jag tycker vi förbjuder februari.


Medhåll. Dessutom kan vi väl förbjuda december när vi håller på? September är en annan månad som jag tycker kalendern klarar sig bättre utan.


Undrar just vad jag tänkte på där :roll:

Förbjud april!


9 mars 2015, 13:41
Moderator
Inlägg Re: Det är bara tre bankdagar kvar i år. Glöm inte hyran!
September kan vi väl behålla? Det är ju den månaden då vinterdeppen ännu inte kickat in och pollensäsongen just har slutat. Jag tycker att vi kan slänga in ett par extra september om vi nu ändå skall hålla på och förbjuda andra månader, för att fylla ut året.


9 mars 2015, 17:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron