Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
CodeRedAlert skrev:
Färdiglagad ärtsoppa ur en korv, kikärtor och ruccola.
Det är väl ingen konstig kombination??

Kom tillbaka när du har ätit glass med köttbullar; då kan vi börja snacka... 8-)

19 februari 2014, 03:03
Medlem
Bregottet har faktiskt hittills hållt sig mjukt. Jag prövade först med en liten förpackning, men gick nyligen över till en stor. Det intressanta är att jag från min barndoms dagar minns hur vi kallade Bregott för "Bredåligt", eftersom det alltid var stenhårt, men antingen måste vi ha hanterat det fel, jag minnas fel eller bregottet ha förbättrats sedan dess.

23 februari 2014, 21:42
Medlem
Palsternacka är för övrigt väldigt gott; jag tog det istället för potatis när jag senast igår lagade superenkel lax- och kycklinggryta.

23 februari 2014, 21:49
Medlem
Idag lagade jag pannkakor. Det blev inte så vackert, men ätbart blev det. Hade tänkt öva på mina matlagningsskillz, de är på en fyraårings nivå. Kvarg och kakao åts till pannkakorna. Det kommer räcka flera dagar. Gjorde dem på rågmjöl.

24 februari 2014, 02:04
Medlem
Yetin skrev:
Idag lagade jag pannkakor. Det blev inte så vackert, men ätbart blev det. Hade tänkt öva på mina matlagningsskillz, de är på en fyraårings nivå. Kvarg och kakao åts till pannkakorna. Det kommer räcka flera dagar. Gjorde dem på rågmjöl.

Herregud. :roll:

25 februari 2014, 11:39
Moderator
Äh vadå, någonstans måste man ju börja. Jag tycker att det är en god idé att inte ha så stor respekt för matlagningen i termer av hur man "skall" göra. Skolans hemkunskap skrämde mig flera år framöver genom att mästra över min okunskap (jag fick inte försöka hemma för min mamma tyckte att det blev för kladdigt, vilket hon säkerligen hade rätt i). Men genom att prova sig fram prestigelöst lär man sig en hel del.

25 februari 2014, 12:04
Medlem
Incognita skrev:
Äh vadå, någonstans måste man ju börja. Jag tycker att det är en god idé att inte ha så stor respekt för matlagningen i termer av hur man "skall" göra. Skolans hemkunskap skrämde mig flera år framöver genom att mästra över min okunskap (jag fick inte försöka hemma för min mamma tyckte att det blev för kladdigt, vilket hon säkerligen hade rätt i). Men genom att prova sig fram prestigelöst lär man sig en hel del.

Ja, men lite får man väl roas av kombinationen kvarg, kakao och rågpannkakor? Yetin är ett kulinariskt geni!

25 februari 2014, 12:11
Moderator
Jovisst. ;) Keso är gott till pannkakor, tycker jag. Det gör sylten/äppelmoset mindre sötsliskigt. Och råg tror jag också att jag skulle gilla i pannkakorna.

25 februari 2014, 12:13
Medlem
Ska nog inte säga något i och för sig, jag äter smör och socker på mina pannkakor.

25 februari 2014, 12:16
Moderator
Pannkakor tycker jag förresten fortfarande är lite kluriga att få till. Jag föredrar matlagning som är mindre beroende av perfekt tajming och god tidsuppfattning, sådan matlagning där luktsinnet talar om vad det är dags för innan det är kört.

Smör och socker?! Yuk! Om du ursäktar. Men jag hade en period när jag frossade i grädde som jag smaksatte, så jag skall nog inte heller säga något... :33:

25 februari 2014, 12:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.