Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag låg och försökte sova i en säng på/bredvid en bilparkering. Det lät för jävligt och en bil höll på att backa på mig och jag fick maka på mig för att den skulle kunna backa ut från parkeringen. Jag kunde inte förstå varför jag flyttat in i en lägenhet som var så illa placerad.


19 maj 2010, 05:18
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag brukar drömma att jag ska iväg på en resa, typ en charter med nån. Det börjar jävlas när jag ska iväg. Kan vara att jag har glömt bort det och kommer iväg för sent eller att jag ska få skjuts till flygplatsen men att den som ska köra mig börjar strula så att inte hinner. Eller att jag kommer till flygplatsen och där kommer jag på att jag glömt biljetterna eller passet. Kan även vara att jag kommer fram till resemålet men väl där så hittar jag inga trevliga ställen, jag liksom sitter fast i nåt tråkigt område och lyckas inte ta mig till några ställen.

Hänt flera ggr att jag drömmer att jag ska till Turkiet (där jag varit) och tänker på alla härliga badställen, affärer och restauranger jag ska gå till men allt jag hittar under resan är nåt trist bostadsområde där allt som finns är nån skabbig kebabrestaurang. Dagarna går och hemresan närmar sig men jag sitter fast på det där skitstället utan att hitta därifrån.

Väldigt störande drömmar, jag brukar vara helt desperat och rasande i drömmen.


19 maj 2010, 06:54
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag vet inte varför men tyckte att din dröm var rätt komisk, Schueberird. :D Tragikomisk.
Förlåt.

Moggys var mer frustrerande, drömmer också så ibland, alltså inte precis exakt men liknande.

Inatt drömde jag massor men har lyckats glömma bort vad det handlade om.


19 maj 2010, 12:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jomen det är ju lite absurt.


20 maj 2010, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag hade födelsedag och fick en massa helt oanvändbara och absurda presenter.
Var helt besviken när jag vaknade. :(


26 maj 2010, 10:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att hela min familj hatade mig. De sade elaka saker till mig. Brorsan yppade att han känt sig sviken av mig under sin barndom, att han i hemlighet hade velat ha läxläsningshjälp av mig. (Han hade bra betyg och är smart så det var en chock). Vi hade varit över till släkten i Finland och jag hade haft hundarna med mig dit. Plötsligt blev det bråttom att vi skulle åka därifrån, och i all hast glömde jag mina hundar i en hundgård. Detta upptäckte jag först när jag var hemma i sverige.

Jag bönade och bad min far att vi skulle köra tillbaka de 100 milen och hämta hundarna, men nej, icke. Dock visade det sig att släpvagnen var full av åldriga hundar av olika raser, som farsan samlat ihop där i Finland. Dessa skulle jag få då istället för mina originalhundar. Det var bla en skabbig Cocker Spaniel, en mer eller mindre pälslös Collie och några Stövare.

Jag var mycket rädd och olycklig vid uppvaknandet.


26 maj 2010, 15:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jobbig dröm, sugmund.

Igår natt drömde jag att jag var barnmorska åt en förtorkad och grå dam som behövde enorma mängder tillsyn. Hon är över 50år IRL och i drömmen var hon lika gammal så det hela var helt suspekt.
Hennes mage var helt platt men ändå skulle hon tydligen föda snart och jag bäddade hennes säng i en evighet så den skulle vara fräsch och skön att föda i. Fast sängkläderna vägrade samarbeta, det blev skrynkligt hur jag än gjorde.

Sedan gick hon för att fika och jag smet iväg ut i en lång korridor för att gå på toa.
Den första toan som jag fick syn på hade en handskriven papperslapp fasttejpad på dörren där det stod "Här inne varken skär vi i oss eller ägnar oss åt annat självskadebeteende".
Precis när jag skulle in där så såg jag att två ungdomar stod en bit bort och såg väldigt anklagande på mig så jag backade och tog toan bredvid istället.
Den var väldigt trång och precis när jag satte mig så ringde en telefon som satt fast på väggen varpå jag lyfte luren och svarade. Det var en sträng sköterska av något slag som beordade mig att genast bege mig till cafeterian för att min gråa patient fått spel och slängde kaffekakor omkring sig. Tydligen skulle jag skämmas över att ha försummat henne och istället gått på toa. Det kändes lite orättvist då jag verkligen varit pinknödig.

Men istället hamnade jag inne i föregående rummet igen och fortsatte att bädda den förbannade sängen som aldrig blev slät och fin.

Kände mig urusel.


3 juni 2010, 09:41
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att en person som hette Amare i efternamn var inbjuden till en officiell högtidsmiddag. Jag ingick på något sätt i serveringspersonalen och blev i förväg informerad om bordsplaceringen av en äldre dam. Jag skämtade om att Amare måste vara en person som gillar att älska och den äldre damen och jag skrockade i samförstånd.


10 juni 2010, 13:09
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har drömt otroligt innehållsrika och ödesmättade drömmar varje natt nu och varje morgon försöker jag memorera åtminstone en liten bit av handlingen men...nä, kommer inte ihåg ett smack.

Men jag vet att OM jag kunde komma ihåg så skulle det lösa en del av mina problem och ge en förklaring till all underliggande problematik jag någonsin dragits med och ge mig en fördjupad kunskap om mitt psyke.

Hur kan jag inte komma ihåg? Vill jag inte det? Egentligen.

Jag kanske VILL fortsätta vara världens mest misslyckade människa.


22 juni 2010, 16:21
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att alla tyckte att jag var elak och satt och verkligen letade (med ljus och lykta) efter elakheter i alla mina inlägg och kommenterade dem rad för rad:
"Se här vad elak han är... och här... och här... se vad elak han är!"
Jag tyckte att alla var idioter.


28 juni 2010, 01:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron