Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Inte roligt sånt där.

Kan det göra skillnad med styrkekram så får du en härifrån också…


12 februari 2014, 19:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack! :09:


12 februari 2014, 19:47
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Menar du alltså att om strupen täpps igen av hasselnötter, så skall man ändå äta hasselnötter, för det är så man skall göra!?


...eller för den delen trots sin pälsallergi skaffa katter och leva väldigt nära dem varje dag och lita på att "kärleken ska göra en immun"!?

Just sayin'; som vuxen kvinna gör du naturligtvis som du vill.

För övrigt kan jag väl tillägga att det är fint att sonen din har saker att glädja sig åt också. :)


12 februari 2014, 20:21
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Livet skall vara värt att leva också. Jag har haft min katt i snart sexton år. Det är en av mina allra längsta relationer. Det är kärlek. När jag mår som sämst vakar han över mig hela tiden. Han smeker mig försiktigt med sina tassar (med klorna indragna) på kinderna och halsen tills jag somnar. Idag lade han sin tass i min sons hand och fick honom att känna sig älskad och stöttad när han som bäst behövde det. När jag är alldeles hudlös av intryckskänslighet vet han precis vilken beröring som är läkande. Ingen annan klarar det. När jag läser godnattsaga för min son kommer han som ett skott och vill vara med, och hans spinnande hjälper min son att komma till ro. Och jag reagerar nästan aldrig allergiskt på honom. Aldrig allvarligt. Inte ens nu nyser jag ens en gång trots att han allt som oftast sover intill mitt ansikte.

Schueberird skrev:
För övrigt kan jag väl tillägga att det är fint att sonen din har saker att glädja sig åt också. :)

Tack för det! :09: Och för att du bryr dig om mig som vän, även om du visar det genom att kritisera.


12 februari 2014, 21:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Jag är inte allergisk mot hasselnötter. Jag är överkänslig mot histamin. Och jag överproducerar histamin. Det gör att mina allergiska reaktioner kan komma av nästan vad som helst. Men för all del, att undvika just hasselnötter känns inte som någon stor uppoffring. Om det bara vore så enkelt.


... men det finns nåt som heter antihistaminer? *frågar och funderar*


12 februari 2014, 22:02
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Japp. Konsumerar för fullt. Och är alldeles däckad av det för tillfället. Och det rår inte på plötsliga allergiska chocker. Men det är väldigt bra att ha atarax hemma som en del av överlevnadspusslet.


12 februari 2014, 22:07
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag vet inte om det är kritiserar jag gör, men jag påtalar det jag ser - eller tycker mig se.


12 februari 2014, 22:33
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
OK.


12 februari 2014, 22:35
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag hade just en synnerligen kallpratsbefriad chatt som gav mig en del energi åter. Så skönt det är med de där få välsignade mötena när orden liksom bara kommer för en helt naturligt.


12 februari 2014, 23:35
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Savanten Svante skrev:
... men det finns nåt som heter antihistaminer? *frågar och funderar*

Tänk så smidigt det skulle vara om överflödiga histaminer och antihistaminer bara skulle ta ut varandra och försvinna i intet - POFF bara! Det hade onekligen varit lysande.


13 februari 2014, 00:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron