Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Nästa
Jag är inte rasist 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag är inte rasist
rdos skrev:
Orion har rätt i att smarta svarta borde stanna kvar i Afrika och bygga upp sina hemländer istället för att leva på bidrag i västvärlden.

De fattar ju att det är dött lopp att stanna. Att ens försöka.

24 maj 2010, 17:50
Medlem
sugmundfreud skrev:
rdos skrev:
Orion har rätt i att smarta svarta borde stanna kvar i Afrika och bygga upp sina hemländer istället för att leva på bidrag i västvärlden.

Hmmm. Vad menar du?

24 maj 2010, 18:16
Medlem
moggy skrev:
sugmundfreud skrev:
rdos skrev:

Hmmm. Vad menar du?

De smarta är minioritet :mrgreen: . För tungt ok att bära. De orkar inte hålla pli på de andra dansanta vilddjuren.

24 maj 2010, 18:40
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Vilket hopplöst BULLSHIT du slänger runt dig med, Orion.

Jag har inget överseende med vita, klenintellektuella killar med mindervärdeskomplex.
*chop chop av med snoppen*

Du kommer inte behöva den.

"Argument" som dessa minskar inte precis min övertygelse... :mrgreen: :mrgreen:

25 maj 2010, 00:23
Moderator
Din övertygelse rår ingenting på, för den har gått i symbios med dig.

Men även jag fick mig ett befriande skratt av CodeRedAlerts kommentar. Och fy fan vad jag behövde det.

Och med tanke på vad den övertygelse du har bjudit in i din själ står för kan du ställa noll krav på mitt samvete för det.

25 maj 2010, 01:27
Medlem
Orion skrev:
Vad är det du inte fattar? (eller inte vill accepetera) Att de svarta afrikanernas lägre intelligens (som kollektiv betraktat)är orsaken till deras misslyckanden och skrala prestationer (som kollektiv betraktat) i alla de länder de bebor, från det svarta Afrika, över till Haiti och alla andra länder i världen?

Jag tror inte att det är den sk skillnaden i intelligens som gjort att de svarta genom årtusenden fått tampas med mycket svårare klimat än oss.
Som frekvent återkommande torka, termiter, div rovdjur, malaria etc......
Vilket har gett dem en sämre start.

Vi i europa har haft långt emellan katastroferna.
Och vintern här i norr har också bidragit till den kulturella egenheten att hamstra.
Vilket har gett oss en bättre start.

Bättre argument får du komma med.

25 maj 2010, 02:20
Medlem
Ufo skrev:
Och vintern här i norr har också bidragit till den kulturella egenheten att hamstra.

Det är ingen kulturell egenhet, utan ett npf-drag som troligen är medfött.

25 maj 2010, 06:53
Medlem
Orion skrev:
CodeRedAlert skrev:
Vilket hopplöst BULLSHIT du slänger runt dig med, Orion.

Jag har inget överseende med vita, klenintellektuella killar med mindervärdeskomplex.
*chop chop av med snoppen*

Du kommer inte behöva den.

"Argument" som dessa minskar inte precis min övertygelse... :mrgreen: :mrgreen:

Det du missar är att mina tramsargument och dina "sanningar" är precis lika relevanta.
Det vill säga inte särskilt relevanta alls.
Det handlar om att man normaliserar främlingsfientliga (eller på andra sätt extrema) åsikter så till den grad att ingen längre orkar lyfta på ögonbrynen åt dem, liksom att någon kommer med militanta feministiska synpunkter (som jag egentligen bara drog till med som ett skruvat skämt(sarkasm) vilket flera förstod) och på fullt allvar och utan urskiljning applicerar dem på den manliga delen av befolkningen som helhet.

Jag försökte få er att se parallerna mellan dessa två företeelser men misslyckades tydligen i ditt fall.

Alla svarta är si och så, alla muslimer är si och så, alla män är si och så osv. Nej just det! Låter helt befängt.
Så kan man ju inte tänka när och om man vågar se det på individnivå.

Bunta ihop stora folkgrupperingar, tillskriv dem olika egenskaper och framstå som korkad om du vill, Orion och ni andra med fixa idéer.

Sedan kan vi diskutera hur det går för olika afrikanska nationer för flera av dem är på frammarsch, utvecklingen går framåt även där. Det är en intressant diskussion, faktiskt. Det finns en hel del positiva fakta på nätet för den som är genuint intresserad av mer än bara av att svärta ner hela Afrika som kontinent pga sina främlingsfientliga/rasideologiskidiotiska åsikter.

25 maj 2010, 18:30
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Det handlar om att man normaliserar främlingsfientliga (eller på andra sätt extrema) åsikter så till den grad att ingen längre orkar lyfta på ögonbrynen åt dem, liksom att någon kommer med militanta feministiska synpunkter (som jag egentligen bara drog till med som ett skruvat skämt(sarkasm) vilket flera förstod) och på fullt allvar och utan urskiljning applicerar dem på den manliga delen av befolkningen som helhet.

Jag försökte få er att se parallerna mellan dessa två företeelser men misslyckades tydligen i ditt fall.

Ja, ditt försök till ironi gick mig helt förbi.

Men jag ser inte att kritik mot Sveriges generösa invandringspolitik skulle vara några extrema åsikter. Tvärtom så ser jag det som sunda och självklara åsikter som bygger på fakta och en realism baserat på de problem och kostnader som det har fört med sig. Dom har har huvudet i det blå är för mig de som ständigt kommer dragandes med anklagelser om rasism så fort man har nåt att säga om invandringen.

Att islamiseringen av Sverige och EU är nåt som pågår och som innebär ett hot mot vårt samhälle är för mig en verklighet som jag inte kan blunda för.

Dessa åsikter är nåt som man måste kunna ha utan att för den skull vara nån extremist/rasist/nazist och jag skulle gärna se normalisering av hela den debatten där de olika åsikterna kan mötas på lika villkor.

25 maj 2010, 21:19
Medlem
moggy skrev:

Ja, ditt försök till ironi gick mig helt förbi.

Men jag ser inte att kritik mot Sveriges generösa invandringspolitik skulle vara några extrema åsikter. Tvärtom så ser jag det som sunda och självklara åsikter som bygger på fakta och en realism baserat på de problem och kostnader som det har fört med sig. Dom har har huvudet i det blå är för mig de som ständigt kommer dragandes med anklagelser om rasism så fort man har nåt att säga om invandringen.
Att islamiseringen av Sverige och EU är nåt som pågår och som innebär ett hot mot vårt samhälle är för mig en verklighet som jag inte kan blunda för.
Dessa åsikter är nåt som man måste kunna ha utan att för den skull vara nån extremist/rasist/nazist och jag skulle gärna se normalisering av hela den debatten där de olika åsikterna kan mötas på lika villkor.

Word!

27 maj 2010, 22:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.