Det du missar är att mina tramsargument och dina "sanningar" är precis lika relevanta.
Det vill säga inte särskilt relevanta alls.
Det handlar om att man normaliserar främlingsfientliga (eller på andra sätt extrema) åsikter så till den grad att ingen längre orkar lyfta på ögonbrynen åt dem, liksom att någon kommer med militanta feministiska synpunkter (som jag egentligen bara drog till med som ett skruvat skämt(sarkasm) vilket flera förstod) och på fullt allvar och utan urskiljning applicerar dem på den manliga delen av befolkningen som helhet.
Jag försökte få er att se parallerna mellan dessa två företeelser men misslyckades tydligen i ditt fall.
Alla svarta är si och så,
alla muslimer är si och så,
alla män är si och så osv. Nej just det! Låter helt befängt.
Så kan man ju inte tänka när och om man vågar se det på individnivå.
Bunta ihop stora folkgrupperingar, tillskriv dem olika egenskaper och framstå som korkad om du vill, Orion och ni andra med fixa idéer.
Sedan kan vi diskutera hur det går för olika afrikanska nationer för flera av dem är på frammarsch, utvecklingen går framåt även där. Det är en intressant diskussion, faktiskt. Det finns en hel del positiva fakta på nätet för den som är genuint intresserad av mer än bara av att svärta ner hela Afrika som kontinent pga sina främlingsfientliga/rasideologiskidiotiska åsikter.