Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det var nå't om 5- och 7-sidiga cylindrar, som rörde sig in i och ut ur varandra och morfade hit och dit samtidigt som jag försökte kontrollera dem och få dem att röra sig som jag ville.


6 februari 2014, 20:51
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
För mig var det något med min kusin och en ort bortom allfarvägar där man kunde hysa in sig i en stuga och få färsk fisk levererad bara man varit ute i tillräckligt god tid.


6 februari 2014, 21:00
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om ett stundande besök på Liljevalchs förra natten; minns inte så mycket, men det var något med levande grisar som gick omkring i en av utställningssalarna som del av en installation.

Inatt skulle jag tillsammans med The Mentalist försöka lösa ett kusligt mysterium med någon som förgiftade tummarna på barns vantar.


8 februari 2014, 16:35
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag försökte hinna med på ett fartyg som strax skulle ...avgå? Vad heter det när fartyg seglar iväg? Har tillfälligt glömt bort det.

Men alltså, fartyg igen. Vad är det med alla dessa fartyg?


12 februari 2014, 15:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om en komplicerad historia som började med att jag bytte ett stort stycke av skallbenet med en annan person, själv, på en toalett. Det fanns någon underlig anledning som jag glömt. Sen blev det nån form av katastrof (jag var tydligen på nån rymdstation och åkte ner till Jorden med nåt flyktfordon) och jag fick resa omkring för att leta efter den person som hade den saknade biten av mitt skallben för att kunna byta tillbaka. Det var en komplicerad och underlig historia. Rymdskepp och zeppelinare var inblandade. Jag fick hela tiden hålla fast den utbytta biten av skallbenet för att inte tappa den.

Det är väldigt mycket surrealism och body horror i mina drömmar.


12 februari 2014, 16:43
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
:lol:
@ hålla i skallbenet.

Det finns säkert en djuplodande lärdom/insikt i den där drömmen men det där med skallbenet var ju lustigt...


12 februari 2014, 18:46
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det här med kroppsdelar som är på vift är återkommande. Hör oftast ihop med en känsla av att tappa kontrollen. Den känslan har jag haft i mina drömmar så länge jag kan minnas. Filmen Apan har ett tema som också är vanligt i mina drömmar.


12 februari 2014, 19:53
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde helt skruvade saker...

Jag råkade t.ex. teleportera en bitsk fluga från ett annat land genom att skriva ut en bild på den från min mobil (jag hade fått bilden i ett sms) i 3D på en helt vamlig fax. Den försökte bita mig, så jag mosade den. Sedan var jag utan bevis. Folk trodde att jag var galen när jag berättade om vad som hänt. Slutligen lyckades jag övertyga någon om det, och vi skrev ut en hel hoper av levande smurfflugor. Gammelsmurf och Smurfan fanns med i gänget. Vi hade inte hjärta att mosa dem också, men jag fasade för vad en galopperande mängd bitska smurfflugor utan naturliga fiender skulle kunna sprida för epidemier av nya okända sjukdomar.


13 februari 2014, 13:22
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en massa saker, bland annat rörde jag mig genom mörklagda rum i stora byggnader. Vid ett tillfälle tog jag mig ut till en pixlad 8-bitars innergård och spelade något slags spel som gick ut på att jaga bort råttor och björktrastar med en flera meter lång stav. Vid ett annat tillfälle kom jag ut på ett torg i någon innerstad någonstans och passerade flera kvinnor med röda kinder och bara rumpor som blev smiskade av män i svarta latexhuvor och tänkte "vad tusan är det som pågår här" innan jag kom på att "ja just det, det är ju alla hjärtans dag idag", vilket i drömmen förklarade allt. Lite senare var jag på Willy's och bar på en apelsin som var så stor att jag behöve använda bägge händerna för att orka lyfta den och som, när jag klättrade upp till ett spännande utrymme ovanför en dörr, blev till en basketboll, som rullade iväg mot ett schakt i slutet av det utrymme jag befann mig i. Jag hann fram precis lagom för att hinna se basketbollen falla ner helt ljudlöst och spegla sig i de blankpolerade stålväggarna i form av en stor teddybjörn. Några anställda på Willy's borstade varandras tänder, men även varandras rövhål och tandkrämen skummade över ganska rejält.


14 februari 2014, 14:10
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde en massa saker, bland annat rörde jag mig genom mörklagda rum i stora byggnader. Vid ett tillfälle tog jag mig ut till en pixlad 8-bitars innergård och spelade något slags spel som gick ut på att jaga bort råttor och björktrastar med en flera meter lång stav. Vid ett annat tillfälle kom jag ut på ett torg i någon innerstad någonstans och passerade flera kvinnor med röda kinder och bara rumpor som blev smiskade av män i svarta latexhuvor och tänkte "vad tusan är det som pågår här" innan jag kom på att "ja just det, det är ju alla hjärtans dag idag", vilket i drömmen förklarade allt. Lite senare var jag på Willy's och bar på en apelsin som var så stor att jag behöve använda bägge händerna för att orka lyfta den och som, när jag klättrade upp till ett spännande utrymme ovanför en dörr, blev till en basketboll, som rullade iväg mot ett schakt i slutet av det utrymme jag befann mig i. Jag hann fram precis lagom för att hinna se basketbollen falla ner helt ljudlöst och spegla sig i de blankpolerade stålväggarna i form av en stor teddybjörn. Några anställda på Willy's borstade varandras tänder, men även varandras rövhål och tandkrämen skummade över ganska rejält.

Hm, "valentinskiten" lite för mycket uppkörd i nyllet kanske? Lust att be folk köra upp den någonstans? ;) Var är den där omtalade valentinskiten förresten? Jag har inte sett röken av den. Eller AH, det var förstås därför så många unga gick omkring med röda rosor idag. Det kopplade inte jag trots att jag visste vilken dag det var (handin markerar dagen med två knubbiga bjärt röda hjärtan så det är svårt att missa det). Jag noterade bara att rosorna var vackra.


14 februari 2014, 21:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.