Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Känner mig mer och mer som ett ufo.


2 februari 2014, 11:42
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Om Ufo nu samtidigt känner sig mer och mer som Meppe så är omvandlingen fullbordad.

Min dagskvällsform är .


2 februari 2014, 22:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Om Ufo nu samtidigt känner sig mer och mer som Meppe så är omvandlingen fullbordad.

Min dagskvällsform är .


Vilket jag hoppas att han inte gör.


2 februari 2014, 22:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Orolig. Min son mår inte bra. :cry: Det är tydligt att han får alldeles för lite stöd i skolan och att det blir jätterörigt och otryggt för honom med alla otydliga besked och ändringar de gör hit och dit. Inte är barn särskilt snälla med varandra heller. Hu! Hans pappa och jag har suttit ner med honom i flera timmar idag och pratat igenom situationen, och vi har skrivit till hans klasslärare och begärt ett möte för att göra något åt situationen. Vi skall nog vända oss till BUP också för att få hjälp med hans ångest. Han känner igen sig i symptombeskrivningar. Jag hade på känn att det var så det var ställt, så jag visste vad jag skulle fråga om (försiktigt och utan att lägga ord i munnen på honom) för att hjälpa honom sätta ord på sina känslor. Det var en stor lättnad för honom att få uttrycka det, men han är så klart fortsatt ängslig för skolsituationen och vågar inte riktigt hoppas på att det kan bli bättre.


4 februari 2014, 00:59
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Räcker att läsa om sånt här i tidningen för att det ska skära i hjärtat på mig. Inte så stor skillnad mot att höra ett spädbarn gråta bakom en låst dörr. Men jag skulle väl få ompröva en del om jag jobbade i skolan kanske. Något skulle väl dock finnas kvar att vädja till.


4 februari 2014, 01:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Uff, jobbigt, Inco.
Tur att han har dig till mamma. :09:


4 februari 2014, 03:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Uff, jobbigt, Inco.
Tur att han har dig till mamma. :09:


Instämmer å det varmaste!!! :09:


4 februari 2014, 04:04
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack, det värmde! :09:

Vi blir hemma idag. Jag ringde till skolans telefonsvarare och anmälde utmattningsreaktion som orsak. Det skall väl få dem att fatta situationens allvar. Skall försöka få en kontakt med BUP under dagen.


4 februari 2014, 09:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Skumt att skolan är lika usel nu som när jag var barn. Har sett flera indikationer på det.


4 februari 2014, 09:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tror snarare att det är väldigt ojämnt.
Mina barn har gått i ett antal olika skolor nu pga. flytt och jag måste säga att jag överlag varit positivt inställd hittills. Det är bättre nu än när jag gick i skolan.


4 februari 2014, 14:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.