Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
I förrgår promenerade jag, via en ganska orak omväg, till den matbutik som ligger längst bort, av dem som jag vanligtvis väljer mellan, och gick sedan tillbaka med en tung matkasse i var hand plus en ännu tyngre matsäck på ryggen, så det tränades både motion och styrka den dagen.


1 februari 2014, 17:52
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har yogat mer än vanligt i helgen, ett 90min-pass Ashtanga Vinyasa Yoga och ett 60min-pass amerikansk-kommersiellt modifierad Hatha Yoga. Aj! Men hederligt förvärvad träningsvärk är helt klart att föredra framför skumma inflammationer.


3 februari 2014, 09:08
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Höjde farten på löpbandet till 10.7 km/h, körde en timme som vanligt. Var på krogen i helgen men det verkar inte ha gett några långvariga men. Ska försöka med 11 km/h inom den snara framtiden. Sprang 12km/h för nåt år sedan när jag var bättre.


4 februari 2014, 09:43
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fasen vad hurtigt att hålla på och springa! Det skulle jag aldrig orka. Det är en ren plåga för mig.


4 februari 2014, 09:46
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har lätt för konditionsträning eftersom det är så monotont. För styrketräning måste jag vara inne i en period med hög motivation, för det kräver mer tankeverksamhet. Det är typ meditativt att springa.


4 februari 2014, 10:30
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag lunkar på i lite makligare takt, runt 8km/h. Det är lite av ett problem att ha lösa kroppsdelar som måste stängas in på ganska obekväma sätt för att det ska vara någorlunda angenämt att skumpa fram så där.

Idag tänkte jag sätta igång igen. *peppar peppar*


4 februari 2014, 15:00
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Fasen vad hurtigt att hålla på och springa! Det skulle jag aldrig orka. Det är en ren plåga för mig.

Det trodde jag också om mig själv tills igår. :D


6 februari 2014, 20:53
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Åhå? Grattis Zirre!


6 februari 2014, 20:56
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Go girl!

Jag lyckades träna både igår och idag. Eller i förrgår och igår beroende på vad klockan är just nu.


7 februari 2014, 02:17
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Dagens promenad:
Sträcka: 7,18 km
Medelhastighet: 5,8 km/h


10 februari 2014, 19:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron