Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den sitter i fingret som trycker knappen. Essensen.


2 februari 2014, 22:23
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Mycket sobert. Håller med om de turkosa tapeterna.

Jag slår vad om att slutet/n är mycket raffinerat/de i klassisk schueberirdiansk anda.


3 februari 2014, 09:05
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
CodeRedAlert skrev:
Den sitter i fingret som trycker knappen. Essensen.


Tada, låt mig presentera Hissåkaren:
Bild

Ifall att det inte redan framgår av bilden, så är det alltså en hiss (representerad av en till formen något opraktisk skärbräda) med en mun och ett par fötter fästade vid sig (båda härligt primärröda). Fingret är en typisk grå eminens och syns därför inte på bilden.


3 februari 2014, 10:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Incognita skrev:
Mycket sobert.


Ja, här lyser primärfärgerna bjärt med sin frånvaro.

Incognita skrev:
Jag slår vad om att slutet/n är mycket raffinerat/de i klassisk schueberirdiansk anda.


Oj, finns det en sådan också? Och klassisk dessutom? :) :?:

Jag tror att slutet¹ blir bra... till slut.

-----

¹Det blir nog bara ett slut, men eventuellt med smärre variationer för den uppmärksamme.


3 februari 2014, 10:27
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Dagen började bra med att jag skrev två skript, ett till en maskin i fyrtornet och ett för att underlätta hissåkarens framfart, och justerade några smågrejer, men nu tycks luften ha gått ur mig; jag ska egentligen göra klart hela hissåkarsekvensen, men känner mig väldigt ofokuserad; det kanske är dags att ta en paus och laga dagens middag istället.


3 februari 2014, 15:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Tada, låt mig presentera Hissåkaren:


Jag menade förstås "Tada, låt mig presentera själva essensen av en hissåkare:". Varför skrev jag inte det från början; nu är ju hela tråden förstörd... :04:


3 februari 2014, 18:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är allt väsentligt på plats (vi har alltså att göra med en hiss som åker hiss tillsammans med en hiss), men det återstår fortfarande en del tester och specialfall (vilka egentligen aldrig ska kunna inträffa, men det vet vi ju hur det är med den saken...) som måste hanteras, men det tar jag imorgon när jag är piggare.


4 februari 2014, 00:15
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag tillbringat en massa kvalitetstid tillsammans med själva essensen av hissåkaren och det kan väl sägas vara klart nu, men jag vill testa det lite mer innan jag är nöjd och kanske även lägga in fler hängslen och livremmar, eftersom det är av yttersta vikt att hissåkaren inte distraheras av något på vägen. Jag har även reducerat antalet celler igen genom att ersätta terrängräcken med objektsditon, så nu har jag ungefär 300 celler till godo.


4 februari 2014, 20:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Haha, nu har jag lite drygt 1000 (ettusen) celler till godo; jag läste en del gamla dokument från de ursprungliga utvecklarna angående optimering av terrängen och fick några tips på saker som jag inte tänkt på att testa. Handgreppen var enkla, men det tog ett tag att hitta klossar lämpliga att utöva dem på. Nu är det dags att sova och imorgon ska jag slutföra hissåkeriet.


5 februari 2014, 02:05
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
2269 celler till godo.

Idag har jag ersatt viss terräng med objekt och även byggt ett tvåledat bord (som ska ersätta nattduksborden byggda av terrängklossar) som fästs i väggen och kan vikas upp mot densamma för att underlätta städningen (fast eftersom jag suger på modellering, så ser det ut som hade formpressad gröt formgivit det), men framförallt har jag gjort klart hissåkarens alla hängslen och livremmar. Imorgon är det äntligen dags att gå vidare till nästa steg, som kan bli att låna en båt och bygga om den.


8 februari 2014, 03:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron