Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag framförallt löst hela hissåkarsekvensen (inklusive kringsekvenserna) och nu återstår bara några smärre justeringar. Jag har även snyggat till sättet på vilket spelaren tar sig ut ur sin cell. Nästa steg blir att fortsätta med resten av detaljerna i den slutliga flykten. Nu tänker jag ta en paus några timmar.


30 januari 2014, 12:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag börjat inreda det senaste (och sista?) rumstillskottet och passerat en viktig milstolpe, men också upptäckt att den hissåkande AI:n hakar upp sig ibland, så jag måste experimentera mer med andra metoder.


31 januari 2014, 19:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag tog jag en liten sovmorgon och gick upp 5, istället för 3:30 som igår, och började, precis som igår, jobba och hittills har jag nästan blivit klar med inredningen av det senaste rumtillskottet (fattas bara lite belysning) och fortsatt med implementeringen av den slutliga flykten (nu återstår bara en liten del plus en större del och justering av hissåkaren). Jag känner mig faktiskt jäkligt nöjd särskilt med de senaste två dagarnas stora framsteg.


1 februari 2014, 11:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag färdiginrett det senaste tillskottet (förutom eventuella senare justeringar av belysningen), synkat månskenet med månen, avslutat första delen av den slutliga flykten och skrivit rent "att göra"-listan (bland annat ska jag tydligen skriva en "note about guard's food" och "note about Garrett", men jag har för tillfället glömt vad det handlade om och skrev aldrig ner några detaljer).

Nästa steg blir att ägna sig helhjärtat åt hissåkarens väl och ve.


1 februari 2014, 18:00
Medlem
Inlägg En stilla kontemplation över alltings förgänglighet!
Det senaste tillskottet:
Bild

Nu har jag 32563 celler och alltså ungefär 200 kvar, vilka jag funderar på att använda till ett aningen aktivare avslut: Som det är nu kan man säga att avslutningen är mer av en "stilla kontemplation över alltings förgänglighet" än något särskilt bombastiskt, men jag skulle kunna göra det åtminstone lite aktivare och kanske också något mer tillfredsställande för den extroverta spelaren.


1 februari 2014, 18:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En idé är att erbjuda flera (i betydelsen "två") olika alternativa slut som väljs beroende på olika val som spelaren har gjort under spelets gång. Typ om spelaren gör "introverta" val (eller bara vissa val i största allmänhet), så får den det introverta (eller ena) slutet och vice versa. Å andra sidan kanske det bara är ett tecken på svaghet/feghet i och med att jag inte vågar står för det slut som jag tänkt mig från början och gillar själv, men jag kan tänka mig att alla kanske inte skulle hålla med mig och kan även tycka att det alternativa slutet också kan vara ganska tillfredsställande, så varför då inte erbjuda bägge sluten!?


1 februari 2014, 18:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Wow bilder!!!
Jag måste titta imorgon i dagsljus, just nu är skärmen för mörk(har dragit ner på det onda, elaka blåa ljuset).


2 februari 2014, 01:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag lagt upp några fler bilder och alla bilder finns samlade här:
http://s1311.photobucket.com/user/flaskhals/library/TCE?sort=3&page=1

Klicka på en bild och sedan på förstoringsglaset i nedre högra hörnet (en och två gånger) för att se större versioner. Maximera gärna vävläsarfönstret också för bästa upplevelse.


2 februari 2014, 12:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:06: :16:

Jag vill ha de där turkosa tapeterna.


2 februari 2014, 13:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:D

Idag har jag mer eller mindre löst hissåkarfrågan genom att extrahera själva essensen av en hissåkare.


2 februari 2014, 20:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron