Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
+1 på den.


29 januari 2014, 19:56
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Om man är ur form, hur lång tid tar det att komma i form igen?
Ponera att man tränar flitigt minst tre gånger i veckan, varvar både kondition och styrka, sover ordentligt och äter ordentligt.
Jag vill komma i superform inom en månad, högst två.
Undrar om det är möjligt? Jag kanske är så där naivt aningslös igen.

:|


30 januari 2014, 14:35
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hm, jag vet inte. Själv gör jag mest taffliga försök att i någon grad stävja den ofrånkomliga entropin. Men jag har märkt att en daglig rutin av 15 min lätt yoga avsevärt lindrar värk och dessutom främjar viss viktnedgång och formar kroppen lite snyggare. Ändå lyckas jag inte alltid motivera mig.

Jag skall nog ta tag i saken... NU.


30 januari 2014, 16:51
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Blev det av?

Jag ser fortfarande ut som en tårta, trots att det nu är vecka två sedan jag började träna igen. En gräddtårta.


30 januari 2014, 23:26
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det blev av. Inte för att en kvarts lätt yoga är något att skryta över. Men det hjälpte mot värken, faktiskt.

Gräddtårta? Du? Hm... :10: En exklusiv de luxe-variant i så fall.


31 januari 2014, 00:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
15 minuter lätt yoga kan göra påtaglig skillnad på hur ens dag blir! Vilket jag fick bevisat så sent som idag, då jag klarat av att städa upp min arbetsplats utan att det kändes överjävligt motigt och tungt. :)

Kompletterar jag dessutom med några kundaliniyogaövningar blir jag snudd på överenergisk... :10:


31 januari 2014, 03:06
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Försöker träna 3 ggr i veckan. Det börjar ge resultat.


31 januari 2014, 15:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Förra veckan var jag tvungen att prova en sån där crosstrainer för första gången då löpbanden var upptagna. När jag väl lärt mig hur den funkar känns det som en bättre träningsmetod än löpband. Kör jag på högsta motstånd i en timme känner jag mig mer tränad än efter en timme 10.5 km/h med 1% lutning på löpbandet. Och det ger träning av överkroppen vilket det blivit brist på senaste veckorna då jag kört bara kondition. Jag måste fortfarande löpa dock, hela poängen med att gå till gymmet var att behålla konditionen över vintern.

Jag har fortfarande sämre kondition än förr. Och sämre styrka. Men det duger, så länge jag fortsätter gå till gymmet.


31 januari 2014, 21:54
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Crosstrainer är min favorit :D
Efter det roddmaskin.


31 januari 2014, 23:59
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Den här tårtan föredrar löpbandet framför allt annat nu, har rätt bra kondition trots allt. 40min. utan lutning och annat jox går hur lätt som helst men när jag körde någon sorts gluteus pass med varierande lutning så höll jag på att avlida, men klarade 30min och tio minuter vanlig jogg efter det.
Sedan kör jag lite crosstrainer och cykel efter samt rodd, följt av styrketräning i olika utföranden. Snart är jag en helt ny och improved supertårta.


1 februari 2014, 15:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron