Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag tog jag en paus och istället en promenad. Igår byggde jag den extra våning, nedåt i hamnhissen, som behövs för avslutningen och så började jag implementera det som spelaren behöver för att kunna fly från ön.


21 januari 2014, 19:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag har funderat på två saker:
- hur mycket jag faktiskt ska tillåta inom gränserna för min "sandlåda" och hur mycket jag ska styra spelarens framfart,
- att tiden inte är linjär och att allt blir så mycket enklare om jag accepterar vissa kompromisser angående det.


23 januari 2014, 23:05
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
När jag började skriva ner och beskriva punkt nummer två i detalj kom jag på en lösning som nog kan fungera, men då bör jag helst fixa en konversation också som antyder till spelaren vad som är på gång om spelaren kommer i närheten, vilket betyder att jag måste anlita två röstskådespelare såvida jag inte kan återanvända gamla fraser, vilket jag inte tror. Hmmm... jag kör på det tills vidare och låter konversationen vänta tills allt annat är klart.


23 januari 2014, 23:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
23/68

Idag har jag fått fyrtornets olika maskiner att fungera, anpassat ett objekt och börjat med en tillhörande mekanism.


24 januari 2014, 19:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
23.5/69 Snart dags att renskriva att-göra-listan.

Mellan förra inlägget och detta har jag borrat ett virtuellt hål i en virtuell bräda; det tog lite tid (jag var till och med på väg att ge upp ett tag, men sedan började jag om från början och då löste det sig (övning ger färdighet)), men på kuppen har jag lärt mig en del nytt i Anim8or (gratisprogramvara för 3D-modellering) (dessutom hittade jag en ny version som fungerar mycket bättre i windows 8 (jag har kört en beta-version ett tag)) (fast egentligen borde jag bita i det sura äpplet och lära mig Blender (som också är gratis, men mycket mer avancerat och med högre kom-igång-tröskel)).


25 januari 2014, 02:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag vaknade jag tidigt och låg och funderade ett tag: Bland annat löste jag ett problem som jag tidigare löst bara halvt om halvt och så klurade jag på hur jag ska få vissa NPC:er att kunna åka hiss - åtminstone i ett visst skriptat event; att få dem att spontant kunna åka hiss behöver jag lyckligtvis inte bekymra mig om.


26 januari 2014, 21:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt en extra undervattensgrotta och börjat ljudklossa den. Imorgon ska jag göra klart ljudklossningen, lägga in flowbrushes och ljussvampar.


28 januari 2014, 01:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Klart! Jag tog även bort en del onödiga detaljer för att spara celler. Imorgon ska jag experimentera med hissåkande NPC:er och så behöver jag få ner antalet celler ännu mer för att kunna återställa en trappa, som jag var tvungen att bygga om lite för att tillfälligt spara celler, men den ska inte i slutändan se ut som den gör nu.


28 januari 2014, 08:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fått en NPC att åka hiss. Den tvekar förvisso en stund innan den går ut på hissplattformen, men det fungerar i alla fall. Och så har jag börjat implementera allt som ingår i spelarens slutliga flykt, vilket är en del.


29 januari 2014, 11:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fortsatt med spelarens slutliga flykt.


29 januari 2014, 21:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron