Ny tråd Svara på tråd  [ 283 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Nästa
Det här dansar jag till!!!!! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
...och så här:

eller så här:


21 maj 2010, 18:26
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Vi inleder lite lugnt med Partial Arts:


och ökar sedan tempot lite med Maxime Dangles:



och fortsätter med Oxia:



chillar i baren med The Rice Twins:



och somnar till polas dimanche (från albumet même) eller Postcards whispering wind (jag har tyvärr inte hittat någon länk).


21 maj 2010, 19:15
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Nej, Beyonce och diskodunk är inte något för mig.

De här (Gnid och drag) ska jag dansa till den 19 juni:



22 maj 2010, 21:03
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Jo, det där kan man ju också somna till - fast på ett annat sätt :mrgreen:
...och hur tusan dansar man till det? Är det framstupa sidoläge som gäller!? :lol:


22 maj 2010, 22:50
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Jag klickade igång låten och sedan vaknade jag upp fem timmar senare av någon vänlig själ lagd i framstupa sidoläge och i skydd av ett buskage utanför Avestas, i och för sig coolt bastanta, konsthall, men jag hade ingen aning om hur jag hade kommit dit och det sista jag kom ihåg innan det svartnade var att jag lyssnade på ett utan like monotont fiolgnissel och något slags bälgaspel troligen av Djävulen själv trakterat.


22 maj 2010, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Hört talas om polska? :mrgreen:

Nähä? Jag tänkte väl det. :lol:


23 maj 2010, 07:50
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Förresten så kallas instrumenten för durspel och nyckelharpa. :mrgreen:

Finns ingen fiol alls vad jag kan se. 8-)


23 maj 2010, 11:35
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Fast 3-11 juli räknar jag nog med att få dansa till lite fiolmusik också. (se här: http://www.musikvidsiljan.se/)

Boda spelmanslag spelar nog på någon bystugedans då (kolla in deras midsommarfirande här):



23 maj 2010, 11:40
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Nu har jag lyssnat igenom (plågat mig igenom i vissa fall) allt alla postat hittils.
Tummen upp!

Men lyssna på den här då. Och gör det från 0.34 till 0:49.
Resten av låten är BAJS.

Den där lilla biten kommer, however, bli en hit. Någon loopar den och så dansar vi. Okej?


Himla jobbigt att loopa den manuellt vilket jag tvingas till just nu. Skitlåt.


30 maj 2010, 01:25
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Sådärja, när kan jag inkassera? 8-)
http://www.mediafire.com/file/ymbmtk4nj ... a_loop.zip

Zip-filen innehåller två wave-filer (mp3 fukkade upp sömmen vid konvertering, så världen får nöja sig med wave). Ögla 1 har det roligaste sax-partiet, men är inte helt sömlös, vilket däremot ögla 2 är, men den är å andra sidan lite tristare.

Till en början tyckte jag att den där saxofonen var riktigt klämmig, men efter att sömnlöst ha lyssnat på den typ hundra gånger i rad och klippt och klistrat med virtuell sax som ett fån för att få till en sömlös ögla tröttnade jag på tuttilurandet. Dessutom känns det som att den bara är bra i jämförelse med bajs (det vill säga låtens övriga partier).


30 maj 2010, 10:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 283 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron