Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Sett att några ser ut att ha pickat nick i den hittills snötäckta jordfasta picknickmöbeln utanför mitt hus.

19 januari 2014, 03:50
Moderator
Idag lyckades jag få min son i god tid till skolan MED skridskor, hjälm, varmt honungssötat yogite i thermos, morotsstavar och dipp, fruktsallad, kryddskorpor, varma kläder av alla erforderliga slag OCH frukosterad och med borstade tänder. Yey! Detta trots att båda spårvagnslinjerna led av störningar, och trots att jag somnade ifrån alla förberedelser igår kväll.

Däremot hann jag inte duscha eller borsta tänderna själv, eller packa min egen väska. Jag hann inte ens klä mig, men eftersom jag inte hade hunnit klä av mig heller så gick det ändå. :roll: Så det blir till att jobba hemma idag. Jag måste ändå diska undan och röja det värsta eftersom sonen skall ha en kompis på besök ikväll. Han kunde ha fått följa med kompisen hem, men han vill inte missa någon tid med mig, blir alldeles gråtfärdig av blotta tanken. Tror ni att andras barn äter fisk? Jag orkar INTE grädda pannkakor igen. Att hämta två omständiga skolbarn med 17 lager vinterkläder och skridskor och frakta dem på två olika spårvagnar/bussar och sedan hinna både laga och få i dem mat på en timme är stressigt värre (kompisen måste hem supertidigt för att hinna varva ner innan det är dags att sova), och jag får inte de sabla pannkakorna att hålla ihop när jag vänder dem.

Hm, jag kanske skulle ta och hämta dem lite tidigare idag, så att de hinner leka... Bara jag hinner jobba också... Hur gör andra???

23 januari 2014, 11:01
Medlem
När du skriver "pannkakor" antar jag att du menar det jag kallar "plättar" eftersom problemet uppstår när dom ska vändas. Ett alternativ är att sätta bakplåtspapper i en ugnsform, hälla dit smeten, in i 250 grader och ut när den är gyllenbrun. Har tyvärr inte info om hur länge det tar. Då är resultatet det som någon från svenskfinland tänker på när det pratas om pannkakor.

Annars tror jag nog att fisk går bra.

23 januari 2014, 11:32
Moderator
Det är sant, ugnen funkar ju, fast det tycker de inte är lika gott. Äh, det får bli fisk. Jag tycker att det är gott. Tack för pepp!

23 januari 2014, 11:48
Moderator
Jag lyckades just avslöja en bluffare (alternativt grundlurad stackare) på facebook, en som kom med den där vanliga vandringssägnen om hur mycket bidrag invandrare påstås få, och som alla påstår sig ha fått direkt från försäkringskassan. Oj, vad bortgjord han blev!

http://motargument.se/2012/09/27/hur-mycket-ersattning-far-invandrare-i-etableringsreformen/

23 januari 2014, 13:43
Moderator
Incognita skrev:
Jag lyckades just avslöja en bluffare (alternativt grundlurad stackare) på facebook, en som kom med den där vanliga vandringssägnen om hur mycket bidrag invandrare påstås få, och som alla påstår sig ha fått direkt från försäkringskassan. Oj, vad bortgjord han blev!

http://motargument.se/2012/09/27/hur-mycket-ersattning-far-invandrare-i-etableringsreformen/

Det kändes väldigt skönt att kunna leverera svar på tal och avslöja vandringssägnen som just en sådan.

23 januari 2014, 13:50
Medlem
Sett city tour bussar och blivit stolt ägare till min 7e vänskapsnål.

Bild

23 januari 2014, 16:53
Medlem
Gick igenom gamla inlägg och försökte komma på exakt vad det var jag drömde i månadsskiftet april-maj. Otrevligt var det iallafall med tanke på hur tidigt jag logga in på forumet och börja skriva. Minns att jag hade en direkt motvilja mot att försöka somna om, men kommer inte på exakt hur drömmen utspelade sig. Irriterande, speciellt som den antagligen kommer att vara kvar i mina tankar tills jag löst mysteriet.

25 januari 2014, 01:50
Medlem
Sett klart på Battlestar Galactica.

25 januari 2014, 19:27
Medlem
Lärt mig virka våffelmönster.

26 januari 2014, 12:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.