Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Skrivit tenta. Gick bra. Städat. Börjat kolla på nya Battlestar Galactica. Den gamla såg jag när jag var ett småbarn så jag minns inte så mycket att jag kan jämföra.
|
13 januari 2014, 23:37 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Oh! Battlestar Galactica är riktigt bra ju! Jag har dock inte sett den gamla. Det kanske jag borde.
|
14 januari 2014, 00:29 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Det är samma karaktärer, handlingen är lika i huvudsak. Den saknade väl en del typiskt nutida detaljer, vilket nog är till den nya seriens fördel. Det här med artificiell eller allmänt främmande intelligens gjordes inte särskilt bra förr. Jag ska nog se om den gamla serien när jag är klar med den nya. Det är två serier med ett rimligt antal avsnitt. Det ska också finnas en spinoff av den nya serien som utspelar sig 60 år tidigare, innan kriget, och som handlar om det där med att de rika planeterna förtrycker de fattiga. Jag har att göra, allt ska ses.
|
14 januari 2014, 02:24 |
|
 |
Star Rover
Medlem
|
Den nya versionen av Battlestar Galactica är, tillsammans med Babylon 5, bland det allra bästa i science fiction-tv-serieväg jag någonsin haft förmånen att se! Båda tv-serierna är i hög grad politiska och samhällsproblematikorienterade, samt samt tekniskt och vetenskapligt hyfsat trovärdiga (vilket är väldigt ovanligt ifråga om science fiction-filmer och framförallt tv-serier). President Roslin i BSG rockar verkligen som en rollkaraktär som helt vanlig medelålders kvinna som är såväl hårdhudad maktmänniska som sårbar känslomänniska och sjukdomsdrabbad! Jag blev fan snudd på kär i karaktären!
|
14 januari 2014, 06:46 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Insett att jag inte vill sova.
|
15 januari 2014, 02:08 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Sett ännu mer Battlestar Galactica. Verkligen något av det bästa som gjorts på senare år. Även fått besked om klarad tenta i december. Inte mycket kvar nu.
|
15 januari 2014, 20:06 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Grattis till den klarade tentan, Yetin!
|
15 januari 2014, 20:23 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Tack 
|
15 januari 2014, 20:33 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Bokat dejter med tre trevliga män och anmält mig till en gratis tangokurs. Ser fram emot en busy helg.
|
16 januari 2014, 12:42 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Blev plötsligt skitnojig inför helgen, fastän jag inte alls behöver det.  Men jag är ju aspig ju - det återstår att se om jag pallar att vara så social. Men jag vill ju. Då skall det la gå. (Fotnot: Jag är ingen player, alltså. Det är polymänniskor som själva dejtar fler.)
|
16 januari 2014, 14:28 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|