Några (typ fyra) hundra kronor per kilo om det är ABS-plast, [url=url=http://www.creativetools.se/hardvara/3d-skrivare/forbrukningsvaror-3d-skrivare]verkar det som[/url]. Billigare än jag hade gissat. Jag tror de flesta vanliga legobitar är gjorda av ABS men jag vet inte. Sen är väl det nån sorts blandning som finns olika recept på. Kanske gränsfall om det är ekonomiskt att massproducera lego på det viset. Det tar nog en jävla tid dessvärre. Men fyller man hela byggplattan med bitar varje gång och kör en gång om dagen kanske det blir en del. Jag har aldrig använt en 3D-skrivare, så jag vet inte hur lång tid de tar på sig.
För min del så är den som är aktuell den enklaste RepRap-skrivaren. Kostar 4000 som byggsats. Man kan köpa en som skriver ut med två olika material men det blir dyrare och kanske onödigt komplext. Det är nog mest aktuellt för de som har konstnärligt intresse. Jag vill typ göra delar till olika prylar.
Geometrin kanske sätter stopp om Yodas öron är för utåtstående, men det är bara en spekulation. En del exempel jag sett på nätet använder olika mer eller mindre komplicerade stöd under processen. Det blir säkert krångligt med små saker som legogubbar.