Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Den där hjälmen får mig att tänka på Halo.

[x] Bygg om "magic spice"-palatset.
[x] Lägg till en lägenhet.
[x] Gör tornet högre ("Oh, your tower is so tall!").
[ ] Laga och ät middag.

Nu har jag precis börjat laga middag.


20 maj 2010, 00:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Middagen består av morot, gul lök, gul paprika, orange paprika, grön paprika, purjolök, tomat, paprikapulver, torkad koriander, bulgurgryn, vatten, tomatpuré, kalvfond, kanel, kardemumma, curry, soja, smör, olja, fläskkotlett, salt, svartpeppar, yoghurt, honung och torkad mynta. Samtidigt lyssnar jag på expansionbroadcast.com (dnb/dubstep). Musiklyssnandet ingick dock inte i planen, så det ger extra, icke-rigida flexibilitetspoäng.


20 maj 2010, 00:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ufo skrev:
Idag är det äggvak.


Vad gör man när det är äggvak?

Schueberird skrev:
Middagen består av morot, gul lök, gul paprika, orange paprika, grön paprika, purjolök, tomat, paprikapulver, torkad koriander, bulgurgryn, vatten, tomatpuré, kalvfond, kanel, kardemumma, curry, soja, smör, olja, fläskkotlett, salt, svartpeppar, yoghurt, honung och torkad mynta. Samtidigt lyssnar jag på expansionbroadcast.com (dnb/dubstep). Musiklyssnandet ingick dock inte i planen, så det ger extra, icke-rigida flexibilitetspoäng.


...och vitlök.


20 maj 2010, 00:58
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
...och vitlök.


..och varför inte lite dragon också...


20 maj 2010, 01:23
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Avancerat matlagning där, Schueberird!
Blev det ätligt?
(Låter himla gott faktiskt. Ville bara fortsätta vara dryg och jobbig lite till.)

Idag ska jag vara störig.
Förutom det har jag tvättstuga på G och ett möte klockan tre. Det rimmar!

Siktar in mig på sen promenad ikväll istället eftersom det inte blev av igår.

Exec: Blev du sur? Jag har en hemskt konstig komisk ådra som kommer fram ibland. Jag gillar dig fast att du är en rasistidiot. ;)


20 maj 2010, 11:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Avancerat matlagning där, Schueberird!
Blev det ätligt?


Jo, man kan ju undra med tanke på att jag skyfflade ner allt jag hade hemma... typ - men jodå, det blev ätligt; det är ett gammalt beprövat recept som utvecklats lite under sin existens (och med "utvecklats" menar jag att jag försöker få med så många ingredienser som möjligt (more is more, liksom)).


20 maj 2010, 15:02
F.d. exec
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min "att göra"-lista för dagen (lite censurerad):
[X] Jag väger mig.
[-] Jag tränar på Friskis & Svettis medelpass kl. 7-8.
[-] Jag undersöker konsekvenserna av att studieanmäla sig eller ej.
[-] Jag returnerar Sto:s skitfaktura.
[-] Jag fakturerar [pastorn].
[-] Jag tar itu med problemet [gammal kund].
[X] Jag återkommer till [revisorn].
[-] Jag skickar in betyg till studera.nu/VHS.
[ ] Jag planerar morgondagen.
[X] Jag stiger upp senast kl. 6 => kl. 8.
[X] Jag går på akupunktur hos [sjukgymnasten] kl. 14:40-15:20.
[X] Jag deltar i Pemers ADHD-träff kl. 16:30.
[X] Jag köper kattmat och kattsand.
[X] Jag arbetar med och inspirerar [min anställd].

Jag började dagen med att stanna i sängen till kl. 8 istället för att gå upp och gå till Friskis & Svettis kl. 7 med ursäkten "jag behöver ju vila mig inför helgen och jag ska klättra runt på en byggställning hela dagen, det är ju också träning". När jag väl kom upp och iväg till jobbet så råkade jag ut för en arbetsplatsolycka efter lunch. Jag höll handen mot en metallställning när jag inte langade tegelpannor till min anställd. Helt plötsligt så tappade han ner en panna på ~5 kg som krossade mitt högra pekfinger mot räcket på byggställningen. Det gjorde fruktansvärt ont och jag var nästan redo att börja skälla ut honom på plats för sin klumpighet. Väluppfostrat nog så gjorde jag inte det utan gick och sköljde fingret under kallt vatten i en halvtimme och ringde ett par läkarbekanta för råd.

Det gör fortfarande sjukt ont. Huden är helt spänd över fingret och skriva på tangentbord eller en penna är en ren plåga. Hela yttersta tredjedelen är en stor blodutgjutning och nageln trillar väl av om några dagar. :(

Jag har känt mig tvingad att planera om min MC-semester så att jag istället tillryggalägger de 40 milen ner till High Chaparral imorgon med motorcykeln på ett släp för att skona mitt nr. 1 bromsfinger (höger pekfinger) och mina njurar. Dessutom påpekade min anställd idag att mitt bakdäck säkert skulle vara helt slut efter en 40-milstripp till södra Sverige -- och vad skall jag då övningsköra på grus med, mina hemmagjorda slicks? Sagt och gjort; nu har jag varit och plockat upp en släpvagn till motorcykeln som en bonus till min ordinarie "att göra"-lista för dagen.

Jag skulle inte tveka att posta en bild på fingret om det inte var så att det känns ofantligt mycket mer än vad det syns på ett foto. :x

Schueberird skrev:
[x] Bygg om "magic spice"-palatset.

Jag har försökt googla det utan framgång. Snälla förklara vad "magic spice" är för något.

När du ändå är i farten; vad betyder ditt alias? "Schueberird"? Har det något med skor att göra?


20 maj 2010, 21:23
F.d. exec
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Idag ska jag vara störig.
Förutom det har jag tvättstuga på G och ett möte klockan tre. Det rimmar!

Siktar in mig på sen promenad ikväll istället eftersom det inte blev av igår.

Exec: Blev du sur? Jag har en hemskt konstig komisk ådra som kommer fram ibland. Jag gillar dig fast att du är en rasistidiot. ;)

Jag kan inte bli arg på dig. Du är ju min blivande träningspartner.

Uppnådde du din ambition för dagen?


20 maj 2010, 21:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
[x] vara vaken
[ ] sova


20 maj 2010, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
exec skrev:
Jag har försökt googla det utan framgång. Snälla förklara vad "magic spice" är för något.


Det är ett påhittat (arbets-)namn på en rökdrog förvillande lik opium. Av en slump råkar namnet också sammanfalla med namnet på en existerande drog (enligt uppgift är det en blandning av olika "speciella" örter). Jag kommer antagligen byta namn på den vad det lider - ifall att någon behöver referera till den.

Själv undrar jag fortfarande vad ett äggvak är för något.

Tråkigt att höra om fingret förresten.


21 maj 2010, 02:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron