Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Det finns en enzym i ananas som heter Bromelin, när du äter den så börjar den äta upp dig - inifrån.


29 december 2013, 18:32
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Aha, mycket intressant, men enligt wikipedia anses det även ha en del nyttiga egenskaper (utöver de "proteinförtärande" ditona).


29 december 2013, 19:01
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jo, jag hoppas därför att den nu äter upp eventuella saker i mina tarmar som inte ska finnas där. Det känns som att jag kissade ut en del ätande saker nyss, på vägen ut hann det definitivt käkas en del.


29 december 2013, 19:19
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jo, infektioner ska det där bromelinet tydligen också kunna äta opp.


29 december 2013, 21:05
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
...eller om det var inflammationer? Jo, det var det kanske - i första hand åtminstone (enligt wikipedia).


30 december 2013, 00:38
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Just det, det stämmer att ananas kan verka inflammationsdämpande. Färsk ananas är förbluffande bra som avsvällande vid nästäppa. Tyvärr är det vanligt att vara överkänslig mot ananas dock, så medan vissa inflammationer botas så bildas andra. Dumt, dumt, fast ibland kan det vara värt att få munsår och blemmor för att lindra smärtsamma muskelfästesinflammationer.


30 december 2013, 12:29
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Aha, mycket intressant.


30 december 2013, 12:31
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag åt ananas senast igår av den anledningen (inflammationer), fast den var på burk och därmed inte lika effektiv på gott och ont. Det får bli gamle vän ibumetin istället.


30 december 2013, 12:35
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Varför är tomtefan vaken?


31 december 2013, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Vi är vakna för att vi hela året tränar inför vakennatt nr1 - nyårsnatten.
Imorgon visar det sig vilka som verkligen lagt manken till och tränat på allvar. De andra börjar krokna redan vid nio.


31 december 2013, 03:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.