Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...ÄTA!
Så in i norden hungrig.

Hoppas att stormen slår till med full kraft också, för dottern fick inte åka hem till en kompis pga. den utlovade stormen som nu totalt lyser med sin frånvaro.

En liten mammig missräkning.
Men dagen är inte slut än! Det kan börja storma när som helst. Låt oss hoppas.
Annars lär jag ha en mycket sur dotter här hemma snart.


6 december 2013, 15:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Packa mig iväg till Stockholm. Hur nu det skall gå till. Är alldeles borta i skallen av trötthet. Borde även skriva ett brev till en känslosam ung man som jag ju inte alls vill lämna hängande i luften. Och fixa en massa som jag inte orkade fixa igår. Handla, bland annat. Och packa! Och fixa en biljett. Och ägna mig åt lite skönhetsvård. Och kolla upp vissa deadlines. Men Gud, hur skall jag hinna?!?!?! Men jag vill inte missa fikat med de där härliga människorna, särskilt den där som jag behöver fylla på kramkontot med (fantastisk antidepressiv verkan).


7 december 2013, 10:27
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Baka, baka. Och baka.
Koka knäck, laga finsk morotslåda och Janssons frestelse.

Någon som tror på mig?
Jag röstar för att det går vägen allting.
Gör saker i sista sekunden, eller också aldrig - det är mottot.


23 december 2013, 02:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Även julaftonsmorgon räknas som sista, sista minuten. Eller hur!!
När skulle man till julåttan? e de klockan åtta det? eller var det julOttan? Kanske det var ja. Vilken tid är det då?

:P
Kan man ta det där med julottan dagen efter? Jag vill inte gärna missa det!

Har även tre paket kvar att slå in, dator, skärm och tangent med mus. Eller en mus med tangent? Ligger dessutom back med två klappar, en till mor och en till katt x 2. Så sammanlagt tre.

Jag är fullständigt med på alla sätt och vis, klar och redig.
Det här blir en toppenjul!!

....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


24 december 2013, 04:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Update:
Jag tänkte bumpa alla trådar som ligger allra sist på varje forumavdelning men ser nu att jag nödgas avbryta detta projekt.
Jag hamnade i Aspieforumets twilightzone...läskigt alltså.
Don't try this at home, aspies.

Nu är det natt.


24 december 2013, 04:50
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Du torde ha stött på en del trådar härstammande från forumets vildare dagar.

I år har jag för en gångs skull inte bojkottat julen, så idag har jag två julklappsrim att författa.


24 december 2013, 08:55
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Göra lakritskola, lax- och kaprisröra och apelsin- och fänkålssallad - under mycket stress och förvirring.
Pimpla i mig en jädra massa proviva i förebyggande syfte, då sonen kräktes förrförra natten.
Bada och klä den nu friska sonen.
Utfodra honom med risgrynsgröt.
Boka tåg.
Ladda kameran, om jag hittar laddaren.
Packa.
Göra mig julfin.
Pyssla om katterna så att de klarar en natt utan mig.
Fira jul med sonen och hans pappa hemma hos den senare.
Åka tåg.
Fira alternativ jul med ett slags polystorfamilj.
Förhoppningsvis inte smitta någon med lömskt latent virus.


24 december 2013, 09:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...fast samtidigt var det också forumets friare, intressantare och då och då gladare dagar.


24 december 2013, 09:37
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag tydligen bygga en drake av plusplus, för det råkade jag lova. Kanske skall jag också nörda loss med mikroskopet tillsammans med min son. Snor har vi inte hunnit titta på än. Att duscha vore en god idé, liksom att köra åtminstone en vända med diskmaskinen. Och så skall jag få fason på en brödrost som just nu stinker kemikalier från tillverkningen.

Kanske skall jag börja på ett blyertsporträtt så småningom. Det blir en utmaning utan dess like. Jag vet inte om jag är kapabel att fånga en så finurlig och samtidigt så varm blick.


30 december 2013, 12:51
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Bullar till frukost! Yaaay! "Om man inte har bröd, då får man äta bakelser..."

Handla mat behöver jag också, vilket kanske redan framgått, men jag har inte tid/lust, fast jag MÅSTE verkligen, för snart är bullarna också slut, fast å andra sidan har jag fortfarande lite oknäckta julnötter kvar och en påse torkade aprikoser och jag skulle kunna baka lite bikarbonatsbröd.


4 januari 2014, 07:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron