Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Fyra drömmar totalt:
Två om kroppslig närhet (en "förbjuden" och en okänd) en om en mystisk båtfärd och en om ett intrång.


3 december 2013, 07:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Vilket klokt undermedvetet du har, Schueberird! Och vilken blomstergrodd!


Mitt undermedvetna tackar och hälsar tillbaka. :)


6 december 2013, 16:40
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Artigt också, uppenbarligen. :P


6 december 2013, 22:10
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mhm.


6 december 2013, 22:58
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag skulle ut och springa och valde vänstervarv, vilket började med en väldigt lång och brant uppförsbacke, istället för att slå följe med min flickvän(?), som valde det enklare högervarvet som gick lätt nedför. Löpspåret gick mellan dalen och bergets topp och vi bodde i mitten. Jag såg backen och tänkte att om jag bara fortsätter springa, så måste jag ju förr eller senare komma upp på toppen.

Senare drömde jag att jag var ute i skogen tillsammans med en grupp människor. Jag kände mig väldigt ensam i deras sällskap och gav mig av på egen hand. Någon slog följe med mig och jag kände mig väldigt tillfreds med allting.


9 december 2013, 15:21
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag gick i skolan igen. Den här dagen skulle vi tvätta ögonen i glass; det skulle göra dem klara och fina. Jag var rädd att det skulle svida men ville ändå prova (det var frivilligt). En del av glassen var chokladglass, men när jag förklarat att jag är allergisk mot choklad tog de fram vaniljglass åt mig och skrapade bort alla rester av chokladglass på den. Det var förvånansvärt behagligt att doppa ögonen i vaniljglass.


15 december 2013, 11:39
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
:D


15 december 2013, 12:48
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Häromnatten upplevde jag en otäck drömparalys. Jag drömde fortfarande men var antagligen tillräckligt vaken för att känna att min kropp inte var det, vilket var skräckfyllt. Jag försökte kommunicera och röra mig utan att lyckas. Tack och lov kom mitt sovande jag ihåg att det finns något som kallas drömparalys, och jag insåg att jag bara behövde vakna ordentligt. Jag vaknade genomsvettig av gammal feber och stel i ryggen av att ha sovit på kanten av sängen.

Glassdrömmen var betydligt trevligare, om man säger så.


15 december 2013, 12:52
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag var fånge i en liten, men djup pool (ungefär 2x2 meter) och vaktad av en chimpans. Jag lyckades fly genom att dyka ner på botten och gömma mig och sedan poppa upp igen, när chimpansen började undra var jag var, och dra ner denne i djupet. Jag kommer upp på poolkanten och trycker ner chimpansen under vattnet, men slutar efter ett tag och frågar: "Hade vi kunnat komma överens?". Sedan springer jag därifrån över det stora fält på vilket poolen var placerad. En agent i diskret, svart kostym med vit skjorta och svart slips springer efter mig. Jag springer i zickzack för att villa bort honom. En marknad av något slag pågår omkring oss och folk strosar omkring mellan marknadsstånden. Jag kommer in i ett litet skogsområde och ut på en grusväg, springer till vänster och in i en större skog och klättrar upp i en knotig gran mer lik en ek för att gömma mig från agenten. Uppe i granen/eken känner jag mig tillfreds med tillvaron och tänker att jag saknat upplevelsen att klättra i träd.


18 december 2013, 18:59
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmmm, min skrivkonst känns aningen amputerad. :(


18 december 2013, 19:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron