Vilket roligt initiativ! Det har jag aldrig sett tidigare.
Det blir nästan som en online-dagbok.
Min "att göra"-lista för dagen (lite censurerad):
[X] Jag väger mig.
[X] Jag tränar en timme på Friskis & Svettis kl. 8-9.
[-] Jag undersöker konsekvenserna av att studieanmäla sig eller ej.
[-] Jag returnerar Sto:s skitfaktura.
[-] Jag fakturerar [pastorn].
[-] Jag tar itu med problemet [gammal kund].
[X] Jag följer upp [fruns] sjukskrivningsproblem med Försäkringskassan.
[X] Jag deltar i Fenix självhjälpsgrupp kl. 18-20.
[X] Jag lämnar Big Bag, ståltråd och murarplatta hos [kund].
[ ] Jag återkommer till [revisorn].
[X] Jag återkommer till [brevvän] under kvällen.
[X] Jag förbereder "MC-semester" på fredag.
[ ] Jag skickar in betyg till studera.nu/VHS.
[ ] Jag planerar morgondagen.
Uppriktigt talat så har den enskilt mest tidskrävande aktiviteten idag varit att 1) shoppa och 2) skriva brev till "brevvännen". På fredag så skall jag ta motorcykeln ner till High Chaparral vid 12-tiden och gå en gruskörningskurs för MC som sträcker sig från fredag kväll till lunchtid på söndag. Det blir förmodligen det närmaste en "semester" jag kommer i år. Jag är rädd att såväl instruktören som de andra deltagarna kommer titta på mig som om jag vore helt efterbliven om jag anländer till utbildningen i min vanliga MC-klädsel; t-shirt/sweatshirt och jeans. Alltså har jag har varit på stan löst problemet med att köpa 1 nytt fräscht visir för säsongen, 1 par MC-byxor (MC-jacka har jag sedan tidigare) och 1 par MC-skor och plåster och buntband och helosan och kirurgtejp.
Fit for fight, alltså.
Jag hade ursprungligen för avsikt att köpa ett nytt kontrastvisir (ett rödfärgat visir alltså) i MC-butiken. När jag väl kom dit så stod det en söt liten tjej bakom disken och sa att det vore snyggt och tufft med ett (dubbelt så dyrt) "silverspegel"-visir istället. Jag ba; "jaaa, det kanske vore käckt" och impulsköpte det.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är coolt eller töntigt. En tanke är att polisen kanske börjar försöka stoppa mig för att de tar mig för en blatte/neger när de inte ser något av ansiktet genom "silverspegel"-visiret, det vore jobbigt. Bra eller anus? Vad säger ni? Ser det löjligt ut?