Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Planer för aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Planer för aspergerforum
JAG är inte här av missnöje på det andra forumet, har inte varit så aktiv där på senare tiden (någonsin), men blev nyfiken när det startades ett nytt forum. Jag tror (hoppas) att missnöjet med det andra forumet kanske var anledningen (eller en av anledningarna) till att detta forum skapades men inte kommer bli dess ryggrad i framtiden.

Skrev med tanke på sista raden av Ingers inlägg.

28 april 2009, 01:25
Medlem
Inger skrev:
Jag fattar ingenting. Tycker ni verkar helt paranoida.

Paranoid, javisst. Det är häftigt att vara paranoid. :twisted: :mrgreen:

Inger skrev:
1. Det finns ingen pro-psykiatri-konspiration. Både åsikter för och mot psykiatrin får yppas lika fritt.

Håller inte med. Forumet blir mer och mer pro-psykiatri. Detta är ju en naturlig utveckling för att bli mindre kontroversiellt och mer "mainstream".

Inger skrev:
2. Svante har jag alltid gillat, och visst är det bra att ställa relevanta frågor till coacher som vill ragga jobb. Men sättet det gjordes på var inte snyggt, det var väl främst det Liebert reagerade på? Inte heller tycker jag det var särskilt snyggt att snacka skit om Liebert och sprida information ur privata diskussioner som sen visade sig vara ogrundade misstolkningar.

Det var inte snyggt, nej.

Inger skrev:
Låter som om ni är missnöjda med att forumet sätter rimliga gränser för hur man får uppföra sig, eller för att det inte tillfredsställer era personliga behov till punkt och pricka. Dessutom lastas plötsligt Liebert för forumet som helhet, trots att forumet inte är mer än summan av sina medlemmar.

Vi får väl se om det är det som är avsikten, eller om AF snart blir en underavdelning av FA/Attention. :twisted: :mrgreen:

Inger skrev:
Något skitsnacksforum är inte jag intresserad av att vara medlem i. Tänker ni fortsätta gnälla eller börja snacka om något intressant snart?

Nya forum bildas väl ofta genom att man är missnöjd med de gamla? Därmed är det ju ganska naturligt att man diskuterar vad som ska bli bättre här så att folk kan välja?

28 april 2009, 08:55
Medlem
För övrigt så har jag samma maggropskänsla som Sanna om att något inte står rätt till och att man döljer saker, och jag brukar inte ta fel på sådant.

28 april 2009, 09:01
Medlem
Inger skrev:
Jag fattar ingenting. Tycker ni verkar helt paranoida.

Liebert är väl bara en vanlig anhörig som var hygglig nog att starta ett forum? Och sen när han tydligen fått mer tid över har han börjat intressera sig för det igen och velat förbättra det utefter medlemmarnas önskemål. Vad är problemet?

1. Det finns ingen pro-psykiatri-konspiration. Både åsikter för och mot psykiatrin får yppas lika fritt.

2. Svante har jag alltid gillat, och visst är det bra att ställa relevanta frågor till coacher som vill ragga jobb. Men sättet det gjordes på var inte snyggt, det var väl främst det Liebert reagerade på? Inte heller tycker jag det var särskilt snyggt att snacka skit om Liebert och sprida information ur privata diskussioner som sen visade sig vara ogrundade misstolkningar.

Låter som om ni är missnöjda med att forumet sätter rimliga gränser för hur man får uppföra sig, eller för att det inte tillfredsställer era personliga behov till punkt och pricka. Dessutom lastas plötsligt Liebert för forumet som helhet, trots att forumet inte är mer än summan av sina medlemmar.

Något skitsnacksforum är inte jag intresserad av att vara medlem i. Tänker ni fortsätta gnälla eller börja snacka om något intressant snart?

Jag tog i för mycket mot coachen. Men jag bad henne redan efter första inlägget att vara saklig, jag berättade att jag och många andra har blivit illa behandlade av oseriösa. Jag blev helt enkelt skitförbannad.

Glada amatörer som rotar i sköra människors huvuden orsakar självmord.

Ogrundade misstolkningar är det INTE fråga om.

28 april 2009, 09:10
Medlem
nallen skrev:
Samtidigt bannas andra för att de satt ner foten och avkrävt klara och tydliga svar av en suspekt nyregistrerad.

Det var inte att det gjordes utan hur det gjordes. Jag var upptagen annorstädes och missade när det hela begav sig men av det jag läste i efterhand tyckte jag coachen i fråga skrev väldigt grötigt och luddigt och att frågorna som ställdes var högst relevanta. Dock inte de snabba slutsatserna efter bara ett par inlägg, och det hämndlystna sättet att tilltala vederbörande efter att dessa slutsatser dragits.

28 april 2009, 09:28
Medlem
Savanten Svante skrev:
Jag tog i för mycket mot coachen. Men jag bad henne redan efter första inlägget att vara saklig, jag berättade att jag och många andra har blivit illa behandlade av oseriösa. Jag blev helt enkelt skitförbannad.

Glada amatörer som rotar i sköra människors huvuden orsakar självmord.

Ogrundade misstolkningar är det INTE fråga om.

Bra, då är vi överens. Om att hon inte lät särskilt seriös, att såna kan orsaka skada, och att du tog i för mycket, trots detta.

28 april 2009, 09:30
Medlem
rdos skrev:
Inger skrev:

Håller inte med. Forumet blir mer och mer pro-psykiatri. Detta är ju en naturlig utveckling för att bli mindre kontroversiellt och mer "mainstream".

Detta har du klagat på ända sen Kaks var moderator (och var lika mycket ute och cyklade då). Det är ingen som helst skillnad mot nu. Du slåss mot väderkvarnar.

rdos skrev:
Inger skrev:

Nya forum bildas väl ofta genom att man är missnöjd med de gamla? Därmed är det ju ganska naturligt att man diskuterar vad som ska bli bättre här så att folk kan välja?

Det är en sak att man diskuterar önskemål och konstruktiva förslag, en annan att posta sina paranoida fantasier om Liebert.

28 april 2009, 09:34
Medlem
Inger skrev:
Det är en sak att man diskuterar önskemål och konstruktiva förslag, en annan att posta sina paranoida fantasier om Liebert.

Lade du inte märke till att jag inte postade detta i tråden om Liebert, utan i en egen tråd om AF? Det handlar ju inte om Liebert, utan primärt om vilka som väljs som moderatorer och administratörer. Förändringen av inriktning skedde ju innan Liebert plötsligt dök upp igen.

28 april 2009, 09:44
Medlem
rdos skrev:
Inger skrev:

Lade du inte märke till att jag inte postade detta i tråden om Liebert, utan i en egen tråd om AF? Det handlar ju inte om Liebert, utan primärt om vilka som väljs som moderatorer och administratörer. Förändringen av inriktning skedde ju innan Liebert plötsligt dök upp igen.

Nej, jag lade inte märke till det eftersom inte verkar vara någon skillnad mellan de tu. Och jag har då verkligen inte gått med här för att fortsätta nöjestjafsa om dina fria fantasier.

28 april 2009, 09:54
Medlem
Nu var det ju det där med takt och ton och bemötande. 8-)

28 april 2009, 10:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.