Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Sant förstås. Ingår inte i mina vanor att skärskåda den sidan.

3 december 2013, 02:27
Medlem
Kommit upp den planerade tiden 5:30 med hjälp av min nya väckarklocka. Glömt mina antidepp. Sprungit en timme. Cyklat 1.2 mil. Räknat en gammal tenta på mindre än 3 timmar. Fått mina nya hjulaxlar till cykelkärran och monterat hjulen. Diskat och städat.

4 december 2013, 16:01
Moderator
Jag lyckades också ta mig upp, bara en timme efter det första larmet, så det var ett framsteg. Jag tog ritalin på en gång och tände reptillampan så jag somnade inte om heller. Sedan tillbringade jag en stor del av förmiddagen i olika skeden av väntan på vård. Jag råddes ta mig till drop-in his distriktssköterskan, och det var låååång kö. Jag hann läsa hela Doktorn och lösa korsordet och sudokun medan jag väntade. Sedan fick jag vänta på labbet. Och jag väntar fortfarande på det där telefonsamtalet med besked som jag blev lovad. Tur att jag kan jobba hemma. Har gjort en uppföljning av studenter utan resultat samt transkriberat en del.

4 december 2013, 16:14
Medlem
Idag har jag insett att jag har svårare att skriva utan en tydlig mottagare, men när jag har det rinner det jag ska skriva ur mig som en vårflod. En eventuell framtida skara av läsare tycks mig alltför abstrakt och avlägsen. Problemet måste lösas!

5 december 2013, 09:09
Moderator
Idag har jag fixat mig ett pendlingsbidrag på 9750kr, varav det mesta retroaktivt. :shock: Hoppsan hejsan! Det var ett sätt att komma runt att jag hamnat i en sämre sits än vad som borde varit fallet p.g.a. bristande kommunikation mellan olika ansvariga personer som jag på olika sätt stått i beroendeställning till (varav de närmaste bara menade väl men inte själva satt inne med all information och antagligen inte vågade skaffa den av rädsla för att försvåra för mig). Så nu bör jag kunna täppa till det där växande hålet i budgeten och sluta gå back varje månad. Jag visste inte att det fanns instanser som kunde tänka utanför boxen så där. Det här täcker ju inte på långa vägar vad jag förlorar på att jag gick ner i tid istället för att kräva att arbetsförmågeutredningen skulle komma till stånd då när det egentligen var tänkt, men det befriar mig från en hel del akut stress över ekonomin här och nu.

5 december 2013, 18:04
Moderator
...och så har jag tydligen kommunicerat en intressant yngling "nästan kär". På det hela taget en framgångsrik dag. Jag kanske borde köpa en lott. :P

Just det - och så fick jag reda på att jag inte alls gjorde bort mig när jag slutade betala min gamla inkomstförsäkring. Den hade inte gjort någon skillnad i det här läget, så jag sparade faktiskt pengar på att säga upp den. Däremot var det fortfarande idiotiskt att gå med på att gå ner i tid på egen bekostnad.

5 december 2013, 21:34
Moderator
Roligt att höra om en instans där någon vågade tänka utanför lådan i alla fall. Hoppas det håller i sig.

6 december 2013, 00:59
Medlem
Idag inledde jag dagen med att ligga kvar i sängen och blunda och tänka och sedan i punktform skriva ned allt jag tänkte på. Sedan skötte jag lite vardagssysslor och ägnade mig helt kort åt att planera min framtida karriär och mina planer på att, inom en viss framtid och med buller och bång (inte bullar och bong), lämna min trygghetszon.

6 december 2013, 10:52
Medlem
I dagens match mellan Schueberird och Schueberird blev det oavgjort, alltså ett kryss, vilket får avsluta dagens tipsextra.

6 december 2013, 14:01
Medlem
Så då tippade jag fel denna gången också!!
Aldrig vinner jag nåt´.

6 december 2013, 15:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.