Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Citat-tråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Citat-tråden
Jag vet inte om det är sant eller ej, men det är ett intressant uttalande (det fick mig även att bättre förstå vad CRA menade när hon för ett tag sedan skrev ungefär samma sak). Jag tror att andemeningen är att man inte ska stirra sig blind på talang, genetiska förutsättningar och dylikt och inte vara rädd för att pröva på något man brinner för (att pröva på).

21 november 2013, 20:15
Medlem
Citera:
"I can't remember the last time something alien in human hands ended well" - Phil Coulson

"I wouldn't mind getting my human hands on Thor" - Skye

Från senaste Agents of SHIELD.

22 november 2013, 00:54
Medlem
Karl-Bertil Jonsson skrev:
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.

30 november 2013, 16:54
Medlem
James Hansen skrev:
CEOs of fossil energy companies know what they are doing and are aware of the long-term consequences of continued business as usual. In my opinion, these CEOs should be tried for high crimes against humanity and nature.

30 december 2013, 01:38
Avslutat konto
När min dotter leker med sina leksaker har de intrikata konversationer. Imorse var det en glasuggla och en penna som pratade.

Ugglan: "Men framtiden då? Och i somras, när jag skrattade så mycket?"
Pennan: "Du är tokig, men jag älskar dig så mycket!"
Ugglan: "Åh, min storasyster, du är så fin och jag har längtat så efter dig... nu börjar jag gråta. Ska vi flyga nu? Du kan sitta på mitt huvud!"
Pennan: "Men det är halt som is, hjääälp!"
Ugglan: "Det var ju du som förstörde min dator! Äh, kom så går vi hem."
Pennan: "Men... Min lillasyster! Jag har längtat efter dig så mycket!"
Ugglan: "Jag är färdig för idag nu."
Pennan: "Nu ska vi gå på skrivningen. Det är inga problem. Ugglan, var är skrivningen? Bra att du går på skrivningen, och bra att du inte tar för många vitamintabletter!"

Jag förstår inte varifrån hon får allt. Undrar till exempel var hon hört ordet "skrivning".

21 februari 2014, 22:07
Medlem
:lol: Barn kan ha roligt utan knark

21 februari 2014, 22:21
Moderator
Orange skrev:
När min dotter leker med sina leksaker har de intrikata konversationer. Imorse var det en glasuggla och en penna som pratade.

Ugglan: "Åh, min storasyster, du är så fin och jag har längtat så efter dig... nu börjar jag gråta. Ska vi flyga nu? Du kan sitta på mitt huvud!"
Pennan: "Nu ska vi gå på skrivningen. Det är inga problem. Ugglan, var är skrivningen? Bra att du går på skrivningen, och bra att du inte tar för många vitamintabletter!"

Jag förstår inte varifrån hon får allt. Undrar till exempel var hon hört ordet "skrivning".

Det blir nog en alldeles säreget orginell skribent eller dramatiker av den flickan en dag. :10:

24 februari 2014, 17:09
Medlem
Incognita skrev:
Orange skrev:

Det blir nog en alldeles säreget orginell skribent eller dramatiker av den flickan en dag. :10:

Instämmer helhjärtat med Inco! 8-)

24 februari 2014, 18:38
Medlem
Stanislas Dehaene skrev:
qualia...will be viewed as a peculiar idea of the prescientific era, much like vitalism...[Just as science dispatched vitalism] the science of consciousness will eat away at the hard problem of consciousness until it vanishes.

Hoppas det blir så, det är en sån där fråga som bekymrat mig jag vet inte hur länge.

6 maj 2014, 23:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Som gäst saknar du privilegier.