Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har just deltagit i ett helt underbart pass kundaliniyoga till solen. Det är ett av de pass som ger mycket energi och fantastiska sensuella rysningar. Jag måste försöka rekonstruera det och börja göra det hemma.

I övrigt är jag lite nervös idag, för jag skall på dejt med en rätt ny bekantskap ikväll. Fast han är väldigt lyhörd och rar, så det blir nog bra.


22 november 2013, 14:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
@Schueberird: Jag funderar om det är så att det du värjer dig för vad gäller känsloliv i förhållande till andra människor i väldigt stor utsträckning är sådana aspekter som du uppfattar som själviska/manipulerande, att vilja ha något av andra?


Det är en intressant fråga.


23 november 2013, 23:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tacksam över de fina människor som på olika sätt och i olika utsträckning finns i mitt liv. Mindre glad över smärtande trasiga vävnader så fort lysinet tar slut och den prokrastinering som gör att jag inte kommer iväg för att inhandla nytt trots att jag har bonuskuponger som täcker kostnaden.


25 november 2013, 12:40
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
@Schueberird: Jag funderar om det är så att det du värjer dig för vad gäller känsloliv i förhållande till andra människor i väldigt stor utsträckning är sådana aspekter som du uppfattar som själviska/manipulerande, att vilja ha något av andra?


Det är en intressant fråga.

Mm. En relaterad fråga: Tänker du dig att människor (du själv och/eller andra) förmår värna sina egna gränser eller att de flyger runt som vantar i storm så fort någon känner något (vilket då skulle vara stormen i analogin, antar jag)? En hårddragen fråga men möjligen en relevant ingång för vidare funderingar.

Jag tänker att om var och en respekterar andras gränser och tar ansvar för att sätta sin egna så borde det inte behöva bli blåsigare än att man kan stå på benen (såvida man inte föredrar att flyga tillsammans med samtyckande parter dårå). Alltså, om du vill ha något av någon så är denna någon inte skyldig att ge dig det mot sin vilja. Men du är samtidigt inte skyldig att inte vilja ha det. Du är inte heller skyldig att dölja att du vill ha det så länge du kan ta ett nej. Du är bara skyldig att inte ta det och att göra rimliga ansträngningar för att inte verka som att du tänker ta det. Och vice versa.

På samma sätt är ingen skyldig att ta emot något som någon vill ge.

Sedan är jag fullt medveten om att det där med personliga gränssättningar är en komplicerad historia, vilket gör det knepigt både att sätta de egna gränserna och att kunna lita på att andra verkligen sätter sina. Och så har vi det där med att lyckas kommunicera kring gränserna, vilket ju inte heller är helt enkelt. Och tyvärr respekteras inte alltid satta och kommunicerade gränser, varför det kan vara befogat att vara på sin vakt. Men jag tror att det är möjligt att nå dithän att man möts utan att kränka varandras integritet och utan att förminska vare sig själv eller den andre. Däremot tror jag inte att man kan nå dit utan att i någon mening göra sig sårbar. Man kommer att behöva både utforska och blotta vad man vill, och det kommer inte alltid att vara besvarat. Och man kommer att behöva göra andra människor besvikna.


25 november 2013, 14:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Börjar verkligen få "stoppa den här karusellen, jag vill stiga av"-panik


25 november 2013, 14:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Jag tänker att om var och en respekterar andras gränser och tar ansvar för att sätta sin egna så borde det inte behöva bli blåsigare än att man kan stå på benen (såvida man inte föredrar att flyga tillsammans med samtyckande parter dårå). Alltså, om du vill ha något av någon så är denna någon inte skyldig att ge dig det mot sin vilja. Men du är samtidigt inte skyldig att inte vilja ha det. Du är inte heller skyldig att dölja att du vill ha det så länge du kan ta ett nej. Du är bara skyldig att inte ta det och att göra rimliga ansträngningar för att inte verka som att du tänker ta det. Och vice versa.

På samma sätt är ingen skyldig att ta emot något som någon vill ge.

Sedan är jag fullt medveten om att det där med personliga gränssättningar är en komplicerad historia, vilket gör det knepigt både att sätta de egna gränserna och att kunna lita på att andra verkligen sätter sina. Och så har vi det där med att lyckas kommunicera kring gränserna, vilket ju inte heller är helt enkelt. Och tyvärr respekteras inte alltid satta och kommunicerade gränser, varför det kan vara befogat att vara på sin vakt. Men jag tror att det är möjligt att nå dithän att man möts utan att kränka varandras integritet och utan att förminska vare sig själv eller den andre. Däremot tror jag inte att man kan nå dit utan att i någon mening göra sig sårbar. Man kommer att behöva både utforska och blotta vad man vill, och det kommer inte alltid att vara besvarat. Och man kommer att behöva göra andra människor besvikna.

Jag deltog nyligen i en workshop kring detta. Man förväntades gå runt och fråga folk om man fick göra saker för dem respektive om de ville göra saker för en (t.ex. ge en kram) och svara ja eller nej på andras förfrågningar - och ta konsekvenserna. Läskigt! Men en del riktigt mysiga möten blev det.


25 november 2013, 15:05
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ypperlig, tack vare en ny medicin jag köpt på nätet.


28 november 2013, 11:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag hade dödens flow i natt, så idag är jag lite trött, men väldigt nöjd.


29 november 2013, 14:46
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Dödens flow?
Låter allvarligt.

Jag är något så allvarligt som dödens trött. Och klockan är inte ens midnatt. Dygnsrytm - inte längre en utopi???


30 november 2013, 00:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
*skriver något roligt om "dödens" som förstärkningsord*
*förväntar sig att alla ska skrocka muntert åt det vitsiga i något så gravallvarligt*


30 november 2013, 04:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron