Re: Ofördelaktiga jämförelser med andra människor. Och rutiner.
Jag tänkte posta en uppdatering av hur det går med mitt projekt att försöka vara glad naken. Det var under förra lördagen som jag tog steget till att börja gå helt naken hemma så fort tillfälle gavs. Sagt och gjort, nu sitter jag här naken igen en vecka senare och kan bara konstatera att det fungerat alldeles utmärkt väl. Jag känner mig fortfarande ful och äcklig när jag ser på mig själv och funderar igenom läget, men det är inte så himla ofta jag känner att jag behöver göra det längre. Tidigare när jag klädde av mig så var det det första som slog mig -- "shit, fan vad jag ser ut, var släcker man lampan?!". Nu har hela situationen blivit mycket mer avdramatiserad! Jag ska nog fortsätta med detta tills jag börjar bli så avancerad att jag kan börja gå naken på stranden (dit är det fortfarande väldigt långt).
Jag är på dåligt humör idag så det känns lite avigt att skriva om sådant som är positivt. När jag vaknade imorse så gick jag upp, satte på kaffe, tömde kattlådan och släppte ut katterna, när jag några minuter senare kom in i sovrummet igen för att hämta mobilen så hade mitt perversa svin till hankatt pissat ner sängen och satt längst in under den och tryckte. Jag höll nästan på att slå ihjäl honom. Vilken jävla start på morgonen.
Hade jag inte haft sådan fantastisk impulskontroll så skulle han ha legat död i stopnedkastet nu.
För er som inte vet kan jag berätta att katthanars piss luktar fördjävligt när de "markerat" någonting och det är nästan omöjligt att få bort stanken. Jag har försökt dela upp olika delar av sängkläderna i olika rum sedan i imorse för att sortera ut vilka som är drabbade, men det verkar inte bättre än att han ställt sig och skvätt sitt piss rakt ut över hela sängen snarare än gjort en isolerad pöl.
Hankatten har något sinnessjukt horn i sidan till min fru. Han är en riktig kelgris med mig, men blir sne såfort hon klappar eller håller i honom. Varje gång han pissat inne det senaste halvåret (kanske 3 gånger), så är det på någon av mina saker och när min fru varit ensam hemma med honom eller då vi umgåtts ovanligt mycket tillsammans under några timmar. Det är som att han på sitt högst olämpliga sätt vill markera vem det är som "äger" mig.
Jag har verkligen ingen lust att ägna resten av dagen åt att sanera lägenheten. Jag vet inte vad jag ska göra... Det känns inte som att det finns något "bra" alternativ inom sikte för resten av dagen.