Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag kilat vidare till köksregionerna och nu är det hög tid att kila vidare till köksregionerna.


23 november 2013, 00:40
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just ja, glöm inte il matus virtualis och dess naturtrogna transformatio över elden.

(Nåja, viktigare är väl som Inco säger att inte gå ner sig i ändringar av det som ändå aldrig kan bli perfekt. Även de stora släpper ju versioner på löpande band (spel vet jag inte, men annat cyberskt), och vissa av dem blir väder. Man kan också få nya infallsvinklar av att hålla på med andra projekt.)


23 november 2013, 01:42
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Låter bra. Jag tänker mig att det kan vara en oerhört häftig känsla att andra verkligen spelar ens alster.


23 november 2013, 12:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Oavsett hur det (eller snarare "den", eftersom det inte är ett regelrätt spel, utan en spelmod, tekniskt sett) tas emot, så tänker jag fira släppet på något sätt och göra något utöver det vanliga - efter allt slit.


23 november 2013, 22:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Zombie skrev:
Just ja, glöm inte il matus virtualis och dess naturtrogna transformatio över elden.

(Nåja, viktigare är väl som Inco säger att inte gå ner sig i ändringar av det som ändå aldrig kan bli perfekt. Även de stora släpper ju versioner på löpande band (spel vet jag inte, men annat cyberskt), och vissa av dem blir väder. Man kan också få nya infallsvinklar av att hålla på med andra projekt.)


Nog för att jag gärna pillar ner mig i detaljer, men det jag håller på med nu är nödvändiga saker och det att jag börjat inreda alla rum är ett stort kliv framåt i utvecklingen. Även om jag inte varit en person som gärna pillar med detaljer, så hade min spelmod inte varit färdig att släppas.

Att jag ens tänkte tanken att det skulle vara möjligt att bli klar innan sommaren beror till stor del på att jag uppenbarligen är usel på att bedöma hur lång tid saker verkligen tar.


23 november 2013, 23:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt det sista hörntornet och inrett kökspersonalens sovplatser, delar av kökskällaren och tvätteripersonalens sovplatser plus ett takförråd samt inrett och belyst köket (*¹) och lagt in några saknade ljudklossar. Det som återstår att inreda (och belysa och ljudklosskomplettera) av köksregionerna är matkällaren och enstaka biutrymmen.

-----

*¹ och byggt om och snyggat till diskbänken och andra arbetsytor samt lagt till underskåp (jag kompromissade och lade bara in fejkdörrar, så att det ska se ut som att det finns skåp bakom och där gömmer jag en del köksutrustning, så behöver jag inte anstränga mig med att göra all utrustning synlig)


24 november 2013, 07:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Det som återstår att inreda (och belysa och ljudklosskomplettera) av köksregionerna är matkällaren och enstaka biutrymmen.


...och matsalen.


24 november 2013, 08:09
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Oavsett hur det (eller snarare "den", eftersom det inte är ett regelrätt spel, utan en spelmod, tekniskt sett) tas emot, så tänker jag fira släppet på något sätt och göra något utöver det vanliga - efter allt slit.

Ja, det hoppas jag verkligen att du kan unna dig. Det är du väl värd. Och nu förstår jag också att det inte är den sortens detaljpill som man kan ägna sig åt för att man inte kan släppa taget, utan att det måste göras. Det är annars inte något som jag alltid kan bedöma utifrån vad du skriver, eftersom jag kan för lite om spelmoddande. Det där med att inte kunna bedöma hur lång tid saker faktiskt tar, det känner jag verkligen igen mig i.


24 november 2013, 13:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Incognita skrev:
Ja, det hoppas jag verkligen att du kan unna dig.


Om jag nu bara visste hur man "släpper loss och har roligt"... Det enda jag kan nu för tiden är typ att jobba på mina projekt. :03: Jag har redan börjat fundera på nästa projekt: Jag har en story som jag skrev för några år sedan och som jag hade tänkt använda till min thiefmodskampanj (en serie av flera (cirka 4) uppdrag, vilka jag redan har byggt ganska mycket på, efter varandra där varje är ungefär lika stort som pågående projekt), men jag funderar på om jag ska försöka få ut den i ett fristående projekt istället, som jag kanske till och med kan tjäna lite fickpengar på. Då måste jag dock lära mig lämplig, modern spelmotor och antagligen en hel massa annat också. Ur ett krasst ekonomiskt perspektiv vore det smartare att satsa så mycket tid, och mer, som jag lägger ner på mitt pågående modprojekt, på något som jag åtminstone har tillstånd att försöka dra in lite sekiner på.

Nåväl, det var släppa loss och ha roligt det gällde... :roll: Det närmaste jag kommer på är att trigga igång och tramsa loss på forumet, men det kan jag ju inte heller längre. :cry:

Incognita skrev:
Och nu förstår jag också att det inte är den sortens detaljpill som man kan ägna sig åt för att man inte kan släppa taget, utan att det måste göras. <snip> Det där med att inte kunna bedöma hur lång tid saker faktiskt tar, det känner jag verkligen igen mig i.


Å andra sidan: Om jag inte varit en sådan som gillar att pilla med detaljer, då hade jag redan släppt det här och gått vidare, men jag försöker hela tiden få allt att se så bra/snyggt/funktionellt ut som möjligt utifrån de begränsingar som jag har valt att hålla mig inom - för jag har faktiskt ställt upp vissa regler för att det åtminstone inte ska ta ännu längre tid än det redan tar:
1. Första prioritet är att använda enbart originaltillgångarna (det vill säga de tapeter och objekt som släpptes tillsammans med originalspelet).
2. Om något absolut inte fungerar med det som redan finns, då utgår jag ifrån något som redan finns och modifierar det så lite som möjligt för att passa mina syften.
3. Om det inte fungerar att modifiera något som redan finns, då tillverkar jag något nytt, som dock är så enkelt att jag hinner göra klart det på en kafferast och utgår från något som kan byggas i DromEd och använder redan existerande tapeter som grund.

Incognita skrev:
Det är annars inte något som jag alltid kan bedöma utifrån vad du skriver, eftersom jag kan för lite om spelmoddande.


Om du vill veta mer, så får du gärna fråga; det är bara kul när någon ställer detaljerade frågor. :)


24 november 2013, 18:54
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Intressant att få läsa om hur du tänker dig med prioriteringarna. Det låter som väldigt kloka avvägningar, särskilt med tanke på hur lätt det är att förlora sig i detaljer och "perfektionering". Du har nog god självinsikt när det gäller ditt "lossnördande". :04:

Det där med att fira... Något slags symbolisk ritual kanske skulle kunna passa dig? Du skulle kanske kunna skriva ut en del av koderna på papper, vika ett skepp av dem och sjösätta dem på en platta av bark eller något annat flytande och se dem segla iväg med vind i seglen. Eller låta utskriften vara segel till en barkbåt... Eller något annat symboliskt och stillsamt men meningsfullt. Och sedan laga en god middag tillsammans med en vän, med meny inspirerad av spelet.


24 november 2013, 19:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron