Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ok, intressant!
Jag knappar aldrig in min vikt på crosstrainern så även när den är på level 18 så går det väldigt lätt. Fast måste kontrollera det där nästa gång, kan komma ihåg fel siffra.
Angående puls - jag har rätt låg vilopuls, typ 60 eller nåt. Har alltid haft fast den började gå upp när jag blev tjockare.
Kan ha att göra med att jag motionerade väldigt flitigt i många år när jag var yngre och hade väldigt bra kondition då. Sådant hänger väl kvar och är lätt för kroppen att plocka fram igen när man återupptar träningen. När det var som värst i tonåren och en bit in över tjugo så tog jag två-tre joggingrundor per dag. (Sprang, grät och hatade mig själv för att jag var så fruktansvärt ful och fel - klassiskt fall av BDD och träningsmani/ätstörning hos en ung suicidal tjej med AS.
Jag känner igen de här tjejerna ganska omgående idag, för de finns lite överallt. )
Jag vill inte bränna bort allt fett. Jag vill odla mitt fett på rätt ställen. Så nu har jag kommit till nästa fas - konditionsträna lite till men styrketräna lite mer igen och ÄTA!
Jag vill inte bli jättesmal. Ifs. har jag säkert en konstig kroppsuppfattning igen och tror mig vara smalare än jag är...
Men i allafall.
Borde kanske hitta en våg och väga mig?