Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag glömde lägga till några detaljer:
Spoiler! :
Bild


Apropå det ofantligt festfisande felet:
Det gällde alltså en solid byggkloss som en gång användes för att skapa en karm kring ett fönster, vilket senare togs bort, men när jag försökte ta bort den kloss som utgjorde karmen gick det inte längre att processa byggklossarna (eller typ omvandla dem till ett format som grafikmotorn förstår), vilket resulterade i att jag lät den vara kvar inne i väggen, där den inte syntes. Igår lyckades jag äntligen ta bort den efter att ha byggt om andra saker.

Att inte kunna processa byggklossarna är rena dödsstöten för ett projekt, eftersom det innebär att ingenting annat heller fungerar och att ens värld i praktiken är helt tom (eller egentligen inte ens tom; den är bara inte, helt enkelt), vilket är lite obra. Man skulle också kunna säga att det är en så kallad "showstopper" eller "partypooper", därav uttrycket "ofantlig festfisare". Det "löses" genom att gå tillbaka till en version som fortfarande fungerade och sedan bygger man vidare på annat och ibland löser det sig av självt efter ett tag, eftersom man då byggt bort den väldigt specifika kombination av byggklossar som orsakade felet - och då kan man ofta gå tillbaka och bygga det man ville bygga från början. Ibland, om man har tur, räcker det med att rotera, flytta eller skala om en kloss bara litelitegrann.


16 november 2013, 17:20
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Dodekaedrar gillar att göra processen kort. Jag har väldigt mycket dodekaedrar och varje dodekaeder är så exakt placerad och roterad att minsta förskjutning med stor sannolikhet skulle spränga allt i småbitar, men de är väldigt bra för att skapa en illusion av naturligt framställda klippor och grottor - eftersom de saknar räta vinklar -, så det är värt allt mickel.


16 november 2013, 17:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag inrett det mesta av fängelsets tvätteri.


20 november 2013, 04:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag måste göra om hela gårdagens arbete på grund av ett litet problem som just nu inte är akut, men kan komma att återvända senare och bita mig i le röv om jag inte fixar det redan nu. Valet står mellan några timmars manuellt arbete idag och risken att senare behöva göra om flera månaders arbete. Det kan vara så att inget händer, men just nu känns det onödigt att chansa, så idag har mesta tiden gått åt till att samla kraft genom att titta på meningslösa viktiga, livsavgörande bilder på imgur.


20 november 2013, 22:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det mesta av upprepningsarbetet är klart. Jag passade på att förbättra några saker och skriva ett nytt skript, varav det senare inte är helt klart, men det skriver jag klart imorgon.


21 november 2013, 06:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sådärja, nu är all upprepning avklarad. Jag passade på att fixa lite andra detaljer också.


22 november 2013, 02:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har tvätteriet också fått lite fejkvatten och imorgon ska jag finjustera det lite. Sedan ska jag lägga till belysning innan jag troligen går vidare till köksregionerna.


22 november 2013, 07:06
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Men skall du inte släppa spelet snart? Dutta med detaljer kan man ju göra i evigheter. Visst förstår jag att du vill ha det tipptopp, men börjar du bli beredd att släppa taget och låta ditt hjärtebarn pröva sina vingar?


22 november 2013, 14:44
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Incognita skrev:
Men skall du inte släppa spelet snart?


Jo, snart ska jag släppa det.

Incognita skrev:
Dutta med detaljer kan man ju göra i evigheter. Visst förstår jag att du vill ha det tipptopp, men börjar du bli beredd att släppa taget och låta ditt hjärtebarn pröva sina vingar?


Det mesta jag håller på med nu är grundläggande saker som måste in. Det var ett stort steg att gå vidare till inredningsdetaljen.


22 november 2013, 17:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away."
- Antoine de Saint-Exupery


22 november 2013, 18:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron