Jag drömde ett stort orkesterverk med (bland annat) stråksektion, vad jag tror var tromboner (som spelade något slags staccato-rytmer(?)), en kille som härmade svepande synthpads med sin röst och lite annat. Jag såg hela uppsättningen som i en svepande kamerarörelse samtidigt som jag hörde musiken. Det påminde lite om Steve Reich
Music for 18 Musicians, fast kraftfullare och mer broken beat-artat. Instrumenten synkade och osynkade, härmade varandra och melodierna startade då och då om, men med ett nytt instrument etc... Jag tänkte att "det kommer ta lite tid att få in allt i Reason, men det kommer bli skitbra". [När jag vaknade hade jag som vanligt bara ett vagt minne av musiken.]
Lite senare dök det upp en kille som hade en aura av geni omkring sig och det var allmänt känt vem han var. Han testade inspelningsstudion genom att krypa under en bjälke och spela ett visst solo på en massa olika instrument, bland annat en fagott, samtidigt som han, mellan varven, återgav sina upplevelser av hur rummet tog emot musiken.
I slutet såg jag en cirkel och hörde en jätteenkel melodi spelas upp samtidigt som motsvarande fält lyste upp i cirkeln och en annan ackompanjerande melodi, i högre tonart, hördes någon annanstans ifrån. Melodin handlade om en katt eller spelades av en katt. [Den första melodin var så väldigt enkel att den kan jag faktiskt återskapa, men inte den andra.]
Jajaja, äh, jag vet inte jag, men tacktack!