Jag tycker att det är en hemskt tråkig inställning du har. Sålänge du inte säger till dina arbetskamrater och mindre nära vänner vad du heter på Aspergerforum eller detta forum så är du väl så anonym som någon kan önska vara. Jag tänkte instinktivt att jag ville moralisera lite över det direkt efter träffen då du mesade till ditt bidrag till forumet, men avstod för att inte riskera att stöta mig med dig. Men nu verkar du ju ändå öppna för diskussionen. Den här rädslan många har för att bli "påkomna" eller ställda mot väggen IRL för vad de säger på internet är en ren villfarelse och som ytterst grundar sig i en överdriven tro på sin egen betydelse i världen och sina medmänniskors liv. En bidragande faktor kan vara en undermålig teknisk skolning som leder till att man inte kan värdera olika vägar för informationen att vandra i någon meningsfull bemärkelse.
Om du startar en rasistisk blogg eller en exhibitionistisk porrsajt med utgångspunkt i egna bidrag, som drar många besökare, i ditt eget namn och du inte heter "Maria Svensson" eller något annat dussinnamn så finns självklart en överhängande risk att någon bekant någon gång googlar dig framgångsrikt eller av en tillfällighet slinker in på din sajt och identifierar dig.
Att däremot tro att någon bekant skall komma på dig här på ett anonymt forum (om än med koppling till ett annat anonymt forum) -- det är bortom "långsökt". Hur skulle du själv göra om du ville få reda på vad din chef Maria Svensson -- som inte har någon personlig blogg och inte marknadsför sig hårt på internet -- skriver i anonyma internetforum för alkoholister, sexmissbrukare eller nazister? Förmodligen inte så mycket, om du inte har tillgång till hennes dator och har möjlighet att installera spyware eller koppla in en fysisk tangentbordsloggare. Om det är någonting du skall vara försiktig med så är det att låna ut din personliga dator till en stalker IRL eller säga till dina kollegor att "på Internet känner man mig som CodeRedAlert".
Jag är själv ganska personlig och explicit. Jag har ändå hetat "exec" i 10 år på internet och 8 år på internetforum. Om jag någon gång funderar över om jag verkligen skall dela med mig av någonting personligt så tänker jag "är det någonting av vad jag skriver här som med lätthet skulle göra mig sökbar via publika sökmotorer?" => nej; "vilka människor av betydelse i mitt liv skulle identifiera mig som 'exec' eller via min avatar på internet om de råkade se mig?" => min fru; jag fortsätter med "finns det någonting jag kan göra för att förebygga att min kärring någon gång går in på ett forum där jag lämnat mitt avtryck och av en slump noterat min närvaro?" => nej; "finns det någonting jag kan göra för att radera ut det avtryck jag gjort hittills?" => nej; "kommer ytterligare ett djupt personligt inlägg att göra någonting väsentligt värre?" => nej. Sammanfattningsvis lyder analysen alltså: Jag är inte påtagligt utsatt för bekantas nyfikenhet, i den mån jag ändå är exponerad så är det ingenting jag kan rå över och ytterligare ett personligt präglat inlägg kommer inte att förändra situationen nämnvärt.
Du får samordna oss. Posta en tråd på Aspergerforums träffsektion med titeln "Sushimiddag tisdag den 18 maj kl. 19" där du specar var vi skall ses och vilken sushirestaurang som är målet för träffen -- företrädesvis vid något sushiställe som du gillar och som inte har fullsatta bord en vanlig tisdagskväll (sådana vet jag många ute i förorten där jag bor).
Det är bara att få tummen ur rumpan!