Vänligen kontrollera även luftvägarna och eventuell hjärtverksamhet: Om den inte andas - tillkalla ambulans.
Ät den inte.
10 november 2013, 04:44
Zombie
Moderator
Re: Mattråd!
Vissa får till och med amor i sina fklumpar.
Två månader? Jag äter hela tiden all möjlig icke socker- eller alkoholindränkt mat som har legat i frysen mycket längre än så. Är det något särskilt man akte sig för?
10 november 2013, 04:52
CodeRedAlert
Medlem
Jag går efter regeln svans/svanslös. Som i ät inte/ät.
10 november 2013, 04:55
Schueberird
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag går efter regeln svans/svanslös. Som i ät inte/ät.
Då äter du alltså självaste Pelle Svanslös. Fy, vilken hemsk människa du är!
10 november 2013, 05:04
Schueberird
Medlem
Zombie skrev:
Vissa får till och med amor i sina fklumpar.
Två månader? Jag äter hela tiden all möjlig icke socker- eller alkoholindränkt mat som har legat i frysen mycket längre än så. Är det något särskilt man akte sig för?
Tja, saker kan väl härskna även om det ligger i frysen. Jag brukar lita på mitt lukt- och smaksinne; om det luktar/smakar okej, så äter jag det - och om jag ändå blir sjuk, så kanske jag låter bli nästa gång.
10 november 2013, 05:08
Zombie
Moderator
Aha. Det brukar jag också lita till. Så primitivt av en gourmetkock att också lita till det. Men jag minns inte att jag någonsin har funnit något härsket efter bara två månader i en frys som har varit ordentligt på. Jag låter nog inte maten köra med några härsknartekniker.
10 november 2013, 05:23
Schueberird
Medlem
Det har nog inte jag heller, faktiskt.
10 november 2013, 05:29
Schueberird
Medlem
Idag mår jag fortfarande bra, så nu kan jag äta upp resten... Hmhmhmmm... tralala... *letar efter amorf klump* . . . Vafalls!? Vem har ätit upp min klump?