Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag har för mig att diftongen i "tavs" brukar vara i alla fall ungefär lika lik dem i svenska "paus" och tyska "heraus" som de varandra. Kanske Svante kan ge bättre besked? ;)


9 november 2013, 04:04
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
SOOOOOOVA!!!

:09:


10 november 2013, 04:02
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dricka vin.


13 november 2013, 20:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Lägg ner det där drickandet. Du är för bra för att supa ner dig.


13 november 2013, 20:20
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag är en unken avskrädeshög. Dricker i syftet att dämpa ångesten lite och gör det inte när mitt barn är här, så jag tror inte det är någon fara.


13 november 2013, 20:28
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det är fara.
Du vänjer dig vid att dränka din ångest. Alkohol är förrädiskt.

Du är en ovanlig sympatisk och tilldragande avskrädeshög förresten. :09:
Det som du går igenom nu är ju ett helvete men rätt typiskt för hur det ser ut för unga tjejer med AS. Det blir bättre senare i livet på något konstigt jävla sätt.
Alltså - det blir det.


13 november 2013, 20:48
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag instämmer med CRA. Orange, du är alldeles för fin för att utsätta dig för ett alkoholberoende. Och det är visst någon fara; jag har sett det där på lite för nära håll mer än en gång.


14 november 2013, 13:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Orange skrev:
Jag är en unken avskrädeshög. Dricker i syftet att dämpa ångesten lite och gör det inte när mitt barn är här, så jag tror inte det är någon fara.


På vilket sätt är du en unken avskrädeshög? Inte för att jag känner dig särskilt väl eller ens alls kanske, men det låter lite som att du dömer dig själv utifrån någon annans måttstock. Såvida du inte döljer några riktigt hemska sidor hos dig själv, så kan jag inte se att du skulle vara någon avskrädeshög.

Rent konkret är väl förresten en avkrädeshög ett ställe där andra slänger sitt skräp. Är det så du känner dig?

...och ungefär vad CRA skrev: Supa ner sig är ingen lösning; problemen kommer bara tillbaka tvåfalt efteråt.


14 november 2013, 17:11
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...Äta en skål snörrrgelll: banan, sirap och lite havregryn. Eventuellt helt utan havregryn. Men lite sugen på havregryn är jag nog. Mest på sirap dock - bananen utgör utfyllnad.

Så trött.


25 november 2013, 22:01
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag/Inatt ska jag umgås med min dotter, som dessvärre sover (hon bara "Ey, morsan! Pallar inte!"). Jag har ingen lust att gå och lägga mig. Jag tänkte att jag ska ju ändå mata henne snart. Och karln min gick och lade sig tidigt, för han var skittrött. Jag är liksom lite för dampig för att lägga mig nu, så jag kollar på Arga Snickaren och snusar. Jag ska egentligen duscha också, för jag luktar skit. Men det fixar jag sen!


26 november 2013, 00:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron