Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag gjort klart första halvan av piratpusslet och nu återstår bara några svårighetsgradsvariationer. Imorgon fortsätter jag troligen med kloakerna.


5 november 2013, 01:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag justerat en liten, men viktig detalj till piratpusslet - och sedan orkade jag inte med något mer. Jag tror jag behöver lyfta på min bak och besöka ett jättegemak med väldigt högt i tak och konstig lysande sak.


6 november 2013, 02:20
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
"Room brushes, yaaay!"

Igår kom jag igång ordentligt och ljudklossade klart kloakerna och fängelset, lade in ljuskällor i kloakerna, snyggade till en del detaljer i fängelset, inredde tortyrkammaren och lade in en liten extra effekt, vilken senare (det vill säga imorse) utvecklades till en liten sidohistoria för de klåfingriga att upptäcka och så kom jag på att en trappa i fängelset kunde byggas om (efter att en av flyktvägarna togs bort) till det bättre, vilket jag håller på med just nu och planerar att bli klar med idag - plus att jag ska flytta två övervakningskameror och lägga in resterande cell- och cellblocksnummer.

Jag funderar på att skriva om förklaringen till varför spelaren har en metalfill i sin cell, men jag har inte bestämt mig än; det återstår fortfarande några frågetecken att räta ut.


7 november 2013, 16:10
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är nya trappan i fängelset klar och ljussatt, cellnumren på plats, kamerorna flyttade och ljudklossarna uppdaterade och nu är det dags för middag.


7 november 2013, 22:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu växer det svamp i fyrtornets källarsprång under spiraltrappan. Eventuellt är det fyrvaktaren själv som odlar dem och säljer till vakterna för att få in lite skön kosing - eller så råkar de bara växa där, eftersom klimatet är det rätta.

Idag har jag börjat lägga in passande bakgrundsljud i kloakerna och även ljudklossat fyrtornets källarutrymmen samt fixat lite andra detaljer. Fler bakgrundsljud ska in och även strömmande vatten i kloakkanalerna plus droppande vatten från de avloppsrör som används oftast.


8 november 2013, 18:44
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Då har jag ungefär 2 veckor på mig. Det är tur att det är en ö, för då får det inte plats mer nu (förutom möjligen på djupet dårå). Att jag siktar in mig på sommarlovet beror på att de flesta är lediga då och har tid att betatesta och spela: Det blir som en sommarpresent.


5 månader senare:
:lol:

Det är ju förskräckligt hur långa 2 veckor kan te sig ibland...


8 november 2013, 19:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu funderar jag på hur mycket vatten som rinner genom en jämnt stenlagd kanal faktiskt låter!?


9 november 2013, 15:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag gjort klart kloakströmmarna, snyggat till kloakgolven och fått problem med pathfinding-databasen, vilket forfarande återstår att lösa.


10 november 2013, 04:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Pathfinding-databasen innehåller information om vilka vägar som en NPC kan ta, men ibland får den algoritm som beräknar dessa vägar fnatt och då kan inte NPC:n passera där den borde kunna passera. NPC står för Non-Player Character och är alltså alla de karaktärer i spelet som inte är spelaren och styrs av diverse algoritmer i mjukvaran.


10 november 2013, 05:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag löste problemet genom att bygga om berörda delar.

Nu är allt droppande från rör på plats och så har jag börjat experimentera med lokal dimma och bakgrundsljus i kloakerna för atmosfärens skull.


11 november 2013, 04:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron