Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Mattråd!
Det är inget ersättningspulver. Britterna har haft det i desserter i generationer.
|
3 november 2013, 02:50 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag har dock ingen aning om huruvida det är gott. Jag har smakat Johannesbröd i form av hel torkad frukt, och det smakade inte ett dugg som choklad.
|
3 november 2013, 02:54 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Hur gör britterna med karobben då?
Just nu gräddar jag kokoskakor gjorda på grahamsmjöl och med bitar av hackad choklad i plus lite olivolja, eftersom smöret tog slut.
|
4 november 2013, 02:29 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Just nu är jag väldigt sugen på knäckebröd, men då måste jag baka det själv...
|
7 november 2013, 01:03 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Eftersom min dagsform idag är fattig, hungrig och sjuk och i avsaknad av tillgängliga ompysslare, har jag nu slängt ihop något slags nödpastagratäng. Jag orkar inte hacka och fräsa och avsmaka idag. Jag blandade i en ugnsform okokta gnocchi (hade en tredjedels påse kvar), purjo (slet isär den hjälpligt med en kniv utan skärbräda), en kesoslatt, ett par skedar creme fraiche (billigt erbjudande), tomatkross, frusen bladspenat, seltin, oregano och olivolja; blandade ihop det och skivade över billig tråkig hushållsost och hivade in det i ugnen på 175 grader.
Det visar sig om det blir ätbart. Jag är förresten ändå täppt i näsan så det spelar inte så stor roll.
|
7 november 2013, 15:53 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Tänk att något så enkelt och snabbt hoprafsat kan bli så gott! Fast riktigt alla gnocchis blev inte genomkokta. En mer snabbkokt pasta vore lämpligare, men jag tog vad jag hade hemma. Hushållsost är förvånansvärt användbart för gratinering. Det lär bli mycket gratinerat framöver, för så mycket annat duger den där osten då inte till.
|
7 november 2013, 16:30 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Carob har jag inte orkat kolla upp själv än. Jag är inte säker på att jag kan få tag på det i samma form som britterna använder det i, och om den är blandad med choklad kan jag dessutom ändå inte äta den.
|
7 november 2013, 16:32 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Okej. Jag har inte tagit mig tid att leta efter det än.
|
7 november 2013, 22:15 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Gulle! Du behöver inte!
Själv har jag just inletts i frestelse... Jag pallrade mig iväg till affären efter lakritsglassen men den var slut... så jag köpte en hel burk med ekologiskt lakritspulver. Usch, vad jag kommer att behöva gömma den där burken för mig själv långt inne i skafferiet! Lakritsförgiftning är inte att leka med... Been there, done that, om man säger så...
Förresten köpte jag faktiskt ett yogite med carob (johannesbröd) i.
|
7 november 2013, 22:48 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Fixed. Jag konstaterar bara att jag ännu inte har tagit mig tid. Jag är också nyfiken på det där pulvret; hur det beter sig, hur det smakar etc...
|
8 november 2013, 13:21 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|