Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har tränat sen 1 Jan i år.

Började på ca 113kg. Har lagat på 101-102 nån vecka nu. 100.1 idag. Så förhoppningsvis är jag på väg under 100 nu. Ca 180 lång.


Att jag har gått ned i viktär givetvis skönt, men minst lika skönt är avsevärt bättre kondition.



Bilder? Måste jag nog fundera lite på...


12 maj 2010, 15:29
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
moggy skrev:

Kör 47 min på crosstrainer och bränner över 900 kcal (hur mycket det nu stämmer..) på ett sånt pass. Sen kör jag gymträning och märker att jag har kunnat höja vikterna några snäpp.

Och jag som tyckte att jag var så duktig som crosstrainade bort 200 kcal idag...

Det går inte så bra det här för min del. Ska försöka komma iväg på en sen snabbpromenad ikväll.


12 maj 2010, 21:23
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
moggy skrev:

Kör 47 min på crosstrainer och bränner över 900 kcal (hur mycket det nu stämmer..) på ett sånt pass. Sen kör jag gymträning och märker att jag har kunnat höja vikterna några snäpp.


Och jag som tyckte att jag var så duktig som crosstrainade bort 200 kcal idag...




Hur lång tid står på på den? Väger ju lite mer än dig och kcal-uträkningen tar hänsyn till den vikt man matar in.

Sen tar det ju 10-15 min på den innan man börjar förbränna nåt av fattlagren, innan dess tas det bara av kolhydraterna man har omedelbart tillgängliga.


12 maj 2010, 21:31
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Brukar inte köra just crosstrainern så mycket men höll ut i 20 min innan jag, kräftröd och med våldsamt bankande hjärta, gav upp. Jag väger mindre än dig, ja.

Körde även stepup-maskin innan i 20min. Den är snällare och antagligen mycket mesigare fettförbränningsmässigt.

Måste konditionsträna mer, det är ju så man går ner i vikt. Alla muskler på baksidan av benen och hela rumpan var stenhårda efteråt. Fast det gick över nedslående fort.


12 maj 2010, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Måste konditionsträna mer, det är ju så man går ner i vikt. Alla muskler på baksidan av benen och hela rumpan var stenhårda efteråt. Fast det gick över nedslående fort.




Visst är det så. Mina ben och rumpa har blivit betydligt hårdare under de här månaderna.

Just kombinationen med kondition och gym/styrka gör mycket för förbränningen då det leder till att man har hög förbränning många timmar efter träningspasset.

Nackdelen är väl att konditionsträningen gör att man egentligen inte bygger upp musklerna nåt...


12 maj 2010, 21:44
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tanken är att kombinera. Har kommit ifrån konditionsträning senaste åren av någon anledning. Det syns kan jag meddela.

Styrketräning ger snabba resultat men jag går upp i vikt samtidigt tydligen. Behöver balansera upp.


12 maj 2010, 22:07
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-13
Idag så gick jag 7,0 km under 60 minuter på löpbandet på Friskis & Svettis Ringen vid 12-13-tiden.


13 maj 2010, 16:42
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det blev en sen kvällspromenad igår och idag konditionsträning 20min stepup, 18min (200kcal) crosstrainern och 1km på gåband. Så otroligt tråkigt att träna kondition. :(

Körde ett halvhjärtat styrkepass efter det. Något roligare.

När jag vaknade imorse var jag faktiskt smalare igen. Kan någon förklara hur det går till? Antar att det måste handla om vätskeansamlingar som försvinner över en natt. För rätt vad det är så är jag så där plufsig igen om några veckor.
Har säkert med menscykeln att göra.


13 maj 2010, 18:59
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Gick en mil idag i skogen.

En kompis ringde och frågade nångång efter kl 18. Tyckte det var lite väl sent men hängde på ändå. Skönt att gå ut och med istället för att bara stå och nöta i gymmet.


13 maj 2010, 22:13
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tog en sen promenad i sanbb takt.

Vad skönt att gå i skogen, Moggy!
Måste också göra det så snart som möjligt. Liljekonvaljen är på gång nu!


13 maj 2010, 22:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron