Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Incognita skrev:
*impad*


:04: :?:


23 oktober 2013, 19:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
På grund av (vad jag skulle kalla) en anomali i spelmotorn blev jag tvungen att bygga om fängelset litegrann och ta bort några fängelseceller, men å andra sidan blev det hela aningen mer likt min ursprungliga vision av ett Piranesi-inspirerat fängelse och så får jag nu plats med några hängande individburar också, vilket något kompenserar för de celler som föll bort. Ingången blev bättre också. På det hela gjorde det alltså inte så mycket att jag var tvungen att bygga om även om det tog lite tid och fick mig att missa dagens båda sista tillfällen att handla nödvändig mat.


25 oktober 2013, 05:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag varit tvungen att ägna mig åt annat, så jag har inte hunnit så mycket, men jag har i alla fall hunnit fixa så att metallfilen går sönder efter att ha använts på spelarens cellgaller och jag tror att jag kommer låta det vara så.


26 oktober 2013, 00:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag börjat med kloaksmygandet och experimenterat med en patrullerande vakt som ska kunna huka under låga bjälkar, vilket AI:er inte kan i standardutförandet, och just nu fungerar det i ett specialfall, men jag vill att det ska fungera generellt, men då måste jag nog skriva ett nytt skript. Nödlösningen är att höja bjälkarna, så att vakterna kan passera under utan att behöva huka sig, men det vore tristare.


28 oktober 2013, 00:50
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag skrivit den första versionen av hukvaktskriptet. Den fungerar tyvärr inte helt hundra (vilket jag tror beror på att marginalerna är för små när vissa koordinater ska jämföras, vilket gör att vaktens koordinater ibland hamnar på "fel sida"), så jag ska pröva en lite annan, säkrare metod efter middagen, som dock kräver fler manuella, förberedande steg (den första versionen är helt automatisk), men torde å andra sidan vara lättare att kontrollera.


28 oktober 2013, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag skrivit om hukvaktsskriptet och det fungerar riktigt bra. Ett litet problem är att vakterna inte kan slåss när de hukar, vilket betyder att spelaren kan passa på att hugga dem i bitar - fast å andra sidan tillåts man döda dem enbart på lägsta svårighetsgraden och uppmuntras att inte göra det på mellannivån (och förbjuds att göra det på högsta svårighetsgraden). Jag ska fundera på olika lösningar eller om jag ska låta det vara som det är medan jag fortsätter med resten av kloaksmygandet.


29 oktober 2013, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sedan senast har jag fått in en extra väg ut ur fängelset, så nu har jag tre stycken av olika karaktär. Jag har även fixat en bugg i hukvaktsskriptet och skrivit ett nytt skript för en av utvägarna och experimenterat med en vakt som ska aktivera larmet när han får syn på spelaren och blir alert i valfri ordning. Det går att få till det om vakten blir alert samtidigt som han ser spelaren, men för att det också ska fungera om vakten får syn på spelaren när han redan är alert måste jag mickla lite till. Eventuellt skippar jag en av utvägarna och då skippar jag även den larmaktiverande vakten, men den manuella larmaktiveringen kan antagligen användas i ett annat sammanhang, så jag måste nog lösa det i alla fall.


1 november 2013, 23:12
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag skippat en av utvägarna, vilket också förenklade en del annat.


2 november 2013, 04:39
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag lagt in en nödutgång i hukvaktsskriptet så att en vakt som fastnat i nedhukat läge, vilket händer ibland, kan ta sig ur det, lagt in en extra passage och planerat den slutgiltiga utformningen av piratskattspusslet.


2 november 2013, 22:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag gjort klart andra halvan av piratpusslet. Första halvan är planerad, men ännu inte implementerad.


4 november 2013, 01:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron