Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Har just kommit hem från en barndomsväninnas familj där jag och sonen spenderat helgen. Det är bara ett par timmars tågresa dit men där var det vinter med knarrande snö, is och rimfrost. Knasigt! Nästan exotiskt, liksom. Vi har eldat i vedkamin och gått i yllesockor och överdragsbyxor. Sonen har fått leka av sig rejält, med godisskattjakt i skogen och två kompisar och en hund och två katter att leka med, och jag har blivit alldeles matt och fått magkatarr av att se hur mycket normala människor pysslar och fixar och donar, trots att jag har blivit alldeles ompysslad och bortskämd.

20 oktober 2013, 21:11
Moderator
Nu har jag haft mötet som jag bävade för, med min kollega om artikeln som vi skall skriva ihop. Det gick faktiskt riktigt bra. Tydligen har jag lyckats skissa upp intressanta och nydanande teoretiska frågor på ett område som jag precis har börjat läsa. Tur att det finns kollegor som kan se att det är idéer när jag själv inte fattar att det är det. Tillsammans har vi nu lyckats bena ut vad det där diffusa molnet handlar om, det som jag var så övertygad om hade en klar poäng men som undflydde mig så fort jag närmade mig det från något håll. Och det var ju en klar poäng. Jag hade bara inte orden för det först.

Och det är tydligen helt normalt att känna sig alldeles upplöst i de egna konturerna när man läser filosofiska teorier om subjektivitet. De där texterna borde förses med en varningstext från socialstyrelsen eller något.

22 oktober 2013, 11:49
Moderator
Ta det lugnt, de få som läser sånt är nog för udda för att Socialstyrelsen ska bry sig… :02:

Blir litet mörkrädd över att du fattar så litet hur mycket du har att bidra med. Se till att låta de andra lära dig…

23 oktober 2013, 03:40
Medlem
Zombie skrev:
Ta det lugnt, de få som läser sånt är nog för udda för att Socialstyrelsen ska bry sig… :02:

Blir litet mörkrädd över att du fattar så litet hur mycket du har att bidra med. Se till att låta de andra lära dig…

Tar mig friheten att skriva under på vad Zombie skriver ovan.

23 oktober 2013, 11:03
Medlem
Anmält dessa vidskepliga barnmisshandlande pissråttor till sin stadsdelsförvaltning. De matar sin unge med förbjudna kvacksalveriprodukter. Till och med värre än de som vägrar vaccinera sina ungar (vilket vansinnigt nog är lagligt än så länge!)

http://kurera.se/rawfoodfamiljen/2013/05/14/kolloidalt-silver/

25 oktober 2013, 14:15
Medlem
Ätit på restaurang Krakow.

2 november 2013, 02:19
Moderator
Alltså, med din fundamentalism kommer du att göra folk illa, Yetin. Visst finns det tomtar som vägrar sina barn adekvata behandlingar av tomteskäl. Men det finns också en ökning av kemiska överkänsligheter, däribland också mot ämnen i mediciner och vacciner, och av andra störningstillstånd, som är mycket större än vad vetenskapen håller jämna steg med.

Och i ett självtillräckligt utkantsland som Sverige (kanske i andra med, jag vet inte) är det knappt ens så att det det finns vetenskaplig evidens på erkänns av de medicinska kontrollmyndigheterna. Det ska dessutom snart sagt ha varit erkänt i vartenda annat i-land i en generation innan nästa generation byråkrater i Sverige kan tänka sig att ge upp det hårdnackade motstånd som deras företrädare gjorde. Och fan vet om nya kostsamma "smala" diagnoser erkänns ens då, såhär ett helt kvartssekel efter att vårdens permanenta sparbeting gick över smärtgränsen.

Förutom tomtar finns det alltså folk som har djävligt goda skäl, både att rata konventionella behandlingsmetoder, att prova alternativa – även på vinst och förlust, därför att de är desperata – och att söka hjälp för symptom som officiellt inte finns. Detta för såväl egen som sina barns räkning. Så tragiskt är det, och skyll inte det på sjuka människor som sviks av vårdapparaten!

I synnerhet många av oss som har NPF är alltför bekanta med detta, eftersom vår kroppskemi och annat uppenbarligen ofta är annorlunda än vårdens och vetenskapens standardmodeller.

3 november 2013, 01:17
Medlem
Yetin skrev:

Goteborg?

3 november 2013, 01:25
Medlem
Meppe skrev:
Yetin skrev:

Goteborg?

Jepp. En Polsk restaurang i Göteborg.

3 november 2013, 02:27
Medlem
Yetin skrev:
Meppe skrev:
Yetin skrev:

Goteborg?

Jepp. En Polsk restaurang i Göteborg.

Den ar bra. Var dar i mars. Vilket skulle ha varit januari... Men nagon fick for sig att skjuta fram resan till "varen" efter att jag sagt att jag vill flytta i februari.

3 november 2013, 09:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.