Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tja, det är ju inte omöjligt att det är så. Kvaliteten är säkert inte den bästa. Jag låter det bero tills vidare medan jag fipplar med annat.


10 oktober 2013, 19:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag mest "hållit mig à jour med branschen", men även börjat experimentera litegrann med smygelementen, särskilt ljussättningen och olika golvmaterial med början i fängelset.


15 oktober 2013, 19:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag ljussatt det mesta av fängelset och fixat flera intressanta "smygsituationer".


16 oktober 2013, 18:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag håller fortfarande på med finjusteringen av smygandet (ljus, skugga, vakter etc...) i fängelset.


18 oktober 2013, 18:39
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Seriös aspieaktivitet här, ser jag. 8-)


21 oktober 2013, 19:46
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jomen.

Fängelsesmygandet artar sig riktigt bra och snart torde det vara dags att smyga vidare till kloakerna. Att få till en bra smygmiljö är absolut ingen exakt vetenskap, utan man måste testspela en massa gånger och sedan tweaka detaljerna hit och dit, vilket tar en del tid, men nu känns det som att jag börjar få till en bra balans mellan det roliga och det utmanande och dessutom har jag fått in en extra väg ut ur fängelset för den som tänker till lite plus lite extra hjälpmedel på de lägre svårighetsgraderna.

Sedan senast har jag även löst ett viktigt problem på ett snyggt sätt.


22 oktober 2013, 21:19
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
*impad*


22 oktober 2013, 21:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hur vet du att du är imponerad?


23 oktober 2013, 12:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Inte för att jag tror att det inte finns anledning att vara imponerad - jag är rätt nöjd själv, faktiskt -, men du har ju inte så mycket att gå på...


23 oktober 2013, 15:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag finslipat smygandet lite mer, lagt till en vakt (vilket innebär att jag nu har tio vakter kvar till resten av ön) som patrullerar genom hela fängelset, gjort om filbrödsbrytandet litegrann (bland annat genom att lägga till en bruten variant av brödmodellen, så att det blir tydligare vad som händer/hänt) och gjort så att spelaren är neutral så länge hen befinner sig i sin cell eller tills en alert vakt kommer in i cellen via det uppfilade hålet i gallret (och även fixat så att en vakt kan passera genom det uppfilade hålet, vilket jag hade glömt).

Just nu funderar jag på i vilka situationer som en vakt ska sätta igång larmet manuellt och vad som ska hända om en annan fånges cell öppnas och hur de båda ska varieras på de olika svårighetsgraderna.


23 oktober 2013, 18:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron