Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Det är i alla fall inte bara jag som inte kommer åt databasen, så det kanske inte nödvändigtvis beror på dålig karma. Alltid något.
|
14 oktober 2013, 12:58 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Eller...?  Nyss kom jag inte in här på forumet heller. Jag tycks vara omgiven av ett kaosmoln idag.
|
14 oktober 2013, 13:01 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Går det ofta till så? Låter som gamla tider, då mästare kunde skicka ut gesäller för att arbeta i hans namn. (Inte lätt att se vad som utelämnas när forskarlagskollegor trots allt ofta nämns och notapparater inte är ett okänt fenomen.) Med studenter och servicepersonal vet jag, och jag brukar reagera redan på det. Men du är etablerad forskare i egen rätt.
|
14 oktober 2013, 17:40 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag stängt fönstret.
|
14 oktober 2013, 22:11 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
...eller snarare ett fönster.
|
14 oktober 2013, 22:39 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Det är faktiskt helt i sin ordning. Som forskningsledare har han rätt till materialet, och det är ju bra att forskning publiceras på materialet. Och det blir en bra artikel som gör deltagarna rättvisa och bidrar konstruktivt på området. Vi kommer förhoppningsvis att skriva något gemensamt på materialet också, och jag kan även använda det ensam; det är ett rikt material som går att analysera ur många synvinklar. Lite snöpligt känns det i och med att det var jag som valde ut just de där sekvenserna och väldigt grovt kom med idén, men just det som han gjorde med materialet hade jag inte kunnat göra lika bra. Jag är inte heller lika intresserad av just de aspekterna som av annat.
|
16 oktober 2013, 19:24 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Jag har varit in på en hmm... sminkaffär och handlat lösnagelgrejer. Har använt sånt nån vecka pga har tre trasiga naglar sedan jag ramlade i en trapp för typ ett år sen, sen har de varit irriterade och jag har gnagt på dem så de aldrig blivit bra igen. Plastnaglar skyddar de riktiga medan de växer ut men skiten lossnar hela tiden. Jag kände mig rätt vilsen i den där butiken, men prylarna jag hittade var naturtrogna och bra.
|
18 oktober 2013, 16:18 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Jag skulle så gärna vilja se dig irra omkring inne på typ Kicks. 
|
18 oktober 2013, 19:28 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Det var Kicks jag var på. Jag måste sett mycket vilsen ut med min chalmers-t-shirt och Starfleetpatches på ryggsäcken.
|
18 oktober 2013, 19:40 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Trodde att vaggklockan stannat nar jag tog ut mitt brod 20 minuter efter att jag stigit upp och den visade 11:45. Antar att somnbristen borjar visa sig. Inga dromminnen sedan den 7-8 oktober. Inte for att jag tror att jag skulle vilja minnas...
|
18 oktober 2013, 20:27 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|