Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-05-10Idag så gick jag raskt i 60 minuter på löpbandet på Friskis & Svettis Kungsholmen mellan kl. 8 och 9. 7,2 km avverkade jag under tiden.
Ett hett tips vid träning på löpband (eller promenader/joggning utomhus för den delen) är att lyssna på ljudböcker samtidigt. Jag blir så stressad och hispig av att bara gå rakt fram så jag brukar alltid försöka ha en ljudbok med mig. Man blir fit, stimulerad och lär sig någonting nytt och allt på samma gång! Jag lyssnar för närvarande på Earl Nightingale's "Direct Line" (till gud?). Den ligger på drygt 18 timmar och jag har snart kommit halvvägs igenom den.
Jag tycker sällan att fettansamlingar på kvinnor är frånstötande, sålänge de inte är obscent överviktig. Tvärt om så är det ofta attraktivt. Jag tycker definitivt inte att du har någon anledning att vara missnöjd med din figur. Du kan gott unna dig en riktigt mörk chokladkaka när du varit duktig och sportat.
Jag blir nästan lite rädd när jag ser på de smala tjejerna på F&S som kan springa i 10-15 km/h i en timme och inte har något underhudsfett. "Oj, hjälp, hej... Är det du som ska sätta på mig? Eller är det tvärt om?" tänker man förvirrat.
Fett på män däremot är
inte kosher. Jag förstår inte hur någon kan vilja ligga med en "vadderad" man.