Inatt drömde jag att jag fick sparken från ett glassförsäljningsjobb (eller snarare ett demonstratisjobb?) för att jag trodde för mycket på produkten. Det var lokal ekologisk glass som smakade himmelskt gott, men tydligen blev kunderna avskräckta för att jag lät helt "frälst" när jag talade om glassen.
Och så hade jag åkt fram och tillbaka till Stockholm över dagen och av någon anledning inte övernattat där, och på vägen hem insåg jag att jag hade glömt min dator där så jag behövde ta mig tillbaka med vändande trafik. Jag grämde mig
så att jag hade klivit på bussen (för det var tydligen det färdmedlet), för egentligen hade jag haft en aning om att jag glömt datorn men inte velat riskera att missa bussen. Det gick inte att avboka biljetten, vilket förmodligen hade betydelse för beslutet, men nu var jag ju tvungen att köpa nya biljetter ändå. Dessutom var busschauffören otrevlig mot en väninna till mig (var hon lite sen pga sina kroniska smärtor?) så jag skällde ut honom efter noter (utskällningen hade i alla fall att göra med bristande hänsyn till hennes smärta).
Suck! Denna logistik även i drömmen!
Men nätterna innan drömde jag något diffust men spännande om parallella värdar och en kär vän som kunde gå mellan dem.