Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
En korvbar är en bar där det serveras korv. Till exempel kokt korv, grillad korv, korv med bröd, korv med mos, korv med pommes och ibland, när korvbaristan är på humör, serveras det även korv med korv. Man kan kort säga att korv är något av en huvudingrediens.


Så här ungefär?



8 oktober 2013, 02:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
"Korvbar" kan ju också vara en egenskap hos någon man kan "korva" med.


8 oktober 2013, 09:46
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Savanten Svante skrev:
Så här ungefär?


Nej, ungefär så var det.

(Inte visste jag att Ingmar Bergman en gång i tiden drev en korvbar... Det måste ha varit då han fick idén till Persona...)


8 oktober 2013, 13:38
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Dagens insikt: Att hänge sig åt romanen är att hänge sig åt galenskapen. Någon kommer att säga att det är som att en sinnessjuk har skrivit den. Någon kommer att ha rätt. Det kommer bli en vandring längs stup och branter: En vidunderlig utsikt kommer att erbjudas, locka dig närmare, viska till dig, men det räcker med ett enda felsteg, så är det slut; det finns inga andra chanser.


8 oktober 2013, 14:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
I galenskapen ingår nästan alltid även hallucinationer: Man tror att man balanserar på kanten till ett stup.


8 oktober 2013, 16:41
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Savanten Svante skrev:
Meppe skrev:
monthversities


Vad är det?


I det har fallet 10 manader sedan den 7 december.

Anniversary kommer fran annual, men det ar inte 1 ar annu. Sa vitt jag vet har ingen tidigare uppfunnit ett ord for "manadsdagar".

Och innan nagon foreslar "10-manadersjubileum", jubileum ar ett positivt ord.


8 oktober 2013, 19:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
I galenskapen ingår nästan alltid även hallucinationer: Man tror att man balanserar på kanten till ett stup.


Det jag skriver kommer någonstans inifrån och det jag skriver återkopplas och kommer sedan ut igen i förstärkt form, så jag orkar inte skriva så mycket åt gången - inte den typ av paragrafer som dagens var i alla fall.


8 oktober 2013, 20:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ah, det var en sådan skrivelse. Bråttom är det ju inte (fast det ofta känns så) så ta din tid.


8 oktober 2013, 21:51
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Och kom ihåg att äta och sova och vistas ute i dagsljus! *hönsmammar mig* Jag har viss erfarenhet, jag också, av vad det innebär när verkligheten börjar bli en aning diffus i konturerna.


8 oktober 2013, 21:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Själv känner jag mig lite diffus i mina egna konturer som följd av vissa experiment med filosofiskt skrivande. Merleau-Ponty och demens är inte att leka med.


8 oktober 2013, 22:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron